Då är det antagligen inställt som IMAP. Man måste numera nästan aktivt veta vad man gör för att råka ställa in POP för ett epostkonto i nyare OS-versioner. Vilken verion av macOS kör du?
Här är lite allmän info, från Microsoft: Vad är IMAP och POP?
Det syns oftast på serveradressen om det är pop eller imap, som i ditt fall: [imap-mail.outlook.com] Troligen är det en lite äldre serveradress som ändå funkar. Tittar man på Microsofts egen supportdokumentation kör de nu med [outlook.office365.com] för alla sina mailadresser och skilnaden mellan pop och imap är bara portnumret 995 eller 993. Men man måste dessutom aktivera kontot för POP via en inställning på webben.
POP- och IMAP-e-postinställningar för Outlook
Inställningar för POP, IMAP och SMTP för Outlook.com
Ja, via IMAP ska du alltid kunna se alla mappar i webmailen i din epostklient på datorn. Däremot kanske du måste logga in via webmailen när du "lär upp" mailservern när något sorterats fel. Det kan nog variera mellan olika mailtjänster.
Om du inte i datorn ser innehållet i serverns skräppostmapp kan det bero på att det på servern skapats flera mappar med liknande namn. Olika mailklienter som anslutit genom åren kan ha skapat nya mappar för skräppost på servern med lite olika namn, t.ex "spam", "junk" mm. Men det är bara en av dem som mailservern själv sorterar skräppost till.
Du får via webmailen kolla vilken mapp som är den aktiva skräppostmappen. Sedan kan du i Mail.app koppla mappen med det svenska namnet "Skräp" med rätt mapp på servern. Menyn Mail > Inställningar > Konton > välj mailkonto i vänsterkolumnen > välj flik Brevlådefunktioner. Där kan du koppla ihop rätt mapp för Utkast, Skickat, Skräp, Papperskorg och Arkiv, så att mailklienten och mailservern använder samma mapp för samma funktion.