Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte lägga till saker i Traven?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har säkert missuppfattat hur detta är tänkt att funka, men när jag vill lägga till fler widgetar i min (enda) trave, så går inte det. Jag har liksom inga fler val än de som redan ligger inne...
Jag vill alltså inte ha fler travar, utan vill lägga till fler widgetar i min befintliga trave.

När jag försöker redigera den ser det ut som på bilagan.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-11-16 13:25

Möjligen i senare versioner, men inte som det är nu enigt vad jag hittar när jag googlar. Och jag har inte lyckats med något odokumenterat *men* logiskt som tex att köra med drag-and-drop... De 7 prickarna på sidan om widgeten antyder kanske vad som är max för tillfället?

Det finns en maxgräns för hur många widgets som ryms i en trave. Jag minns inte antalet men sannolikheten är hög att du slagit i den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-16 14:12
Ursprungligen av carlsson:

Jag har säkert missuppfattat hur detta är tänkt att funka, men när jag vill lägga till fler widgetar i min (enda) trave, så går inte det. Jag har liksom inga fler val än de som redan ligger inne...
Jag vill alltså inte ha fler travar, utan vill lägga till fler widgetar i min befintliga trave.

När jag försöker redigera den ser det ut som på bilagan.

Där verkar vara en begränsning på maximalt tio separata widgets man kan placera i en enda trave.

Problemet är att om jag tar widgetar här så kan jag inte lägga till dem igen.

Det finns ju ingen plusknapp?
Dags för en omstart kanske?

Edit: Nä, det hjälpte inte. Jag kan ta bort widgetar från traven, men inte lägga till något. WTF?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-11-16 15:15
Ursprungligen av carlsson:

Problemet är att om jag tar widgetar här så kan jag inte lägga till dem igen.

Det finns ju ingen plusknapp?
Dags för en omstart kanske?

Edit: Nä, det hjälpte inte. Jag kan ta bort widgetar från traven, men inte lägga till något. WTF?

Just det smarta widgeten ser ut att fungera på detta sätt. Just nu, iallafall... Jag ser en plus-knapp (+) när det gäller att lägga till andra i en trave men inte just för den smarta.

En smart trave är bara en vanlig trave med denna option påslagen?

Jag har, så vitt som jag minns, aldrig sett en plusknapp inne i en trave. Det är alltid drag and drop för mig. Dvs sätt skärmen i wiggle mode och dra en widget till traven.

Senast redigerat 2020-11-16 17:00
  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-16 16:33
Ursprungligen av carlsson:

Problemet är att om jag tar widgetar här så kan jag inte lägga till dem igen.

Det finns ju ingen plusknapp?
Dags för en omstart kanske?

Edit: Nä, det hjälpte inte. Jag kan ta bort widgetar från traven, men inte lägga till något. WTF?

Aha, nu tror jag att jag förstår hur du menar. Du kan inte lägga till nya widgets till den smarta traven i dess edit-läge utan du måste hugga tag i en annan widget att lägga till och när du sedan drar denna till sin plats så släpper du den ovanpå den befintliga smarta traven för att utöka denna med den nya widgeten.

Ursprungligen av zinned:

Aha, nu tror jag att jag förstår hur du menar. Du kan inte lägga till nya widgets till den smarta traven i dess edit-läge utan du måste hugga tag i en annan widget att lägga till och när du sedan drar denna till sin plats så släpper du den ovanpå den befintliga smarta traven för att utöka denna med den nya widgeten.

Aha, så det är så man gör. Tänkte att det skulle finnas en plusknapp, som visar en lista med tillgängliga widgets..

Men okej, då vet jag hur det ska vara. Som sagt, jag var inte helt hundra på denna funktionen!

Tack igen.

Bra att det löste sig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-16 17:00
Ursprungligen av carlsson:

Aha, så det är så man gör. Tänkte att det skulle finnas en plusknapp, som visar en lista med tillgängliga widgets..

Men okej, då vet jag hur det ska vara. Som sagt, jag var inte helt hundra på denna funktionen!

Tack igen.

Jag letade efter samma sak direkt efter releasen av iOS 14 men lyckades till sist komma fram till att det var så det fungerade,

1
Bevaka tråden