Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem driva externa skärmar med MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska köpa en ny bärbar som bland annat ska kunna kopplas upp vid presentationer. Fick då höra att vissa Macar har citat: "låg uteeffekt på sina videoutgångar" vilket gör att dom inte orkar driva vissa skärmar som används vid presentationer, oklart vad som menades. Måste kunna koppla upp mig på en videokonferensanläggning.

Tycker det låter väldigt konstigt. Tänkte köpa nya MacBook Pro 13". Enligt specen ska den klara att visa full upplösning på den inbyggda skärmen samtidigt som 6K på en extern skärm via Thunderbolt 3/Displayport...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-11-23 23:14

Den som yttrar frasen ”låg uteeffekt på sina videoutgångar" vet inte vad hen pratar om.

Svaren på din fråga har du själv svarat på.

En mer relevant fråga är, vilken kontakt är det på utrustningen du skall ansluta till, och vilka adaptrar behöver du till dessa?

Faktum är att det på MBP av årsgång 2009-2012 (om jag minns rätt), så var det låg uteffekt på Display Port-utgångarna! Detta orsakade problem under vissa speciella förhållanden, minns inte exakt vad nu men jag kommer ihåg att det var ett ganska jobbigt - och pinsamt - problem.

Som vanligt så tror många att det som hände för 10 år sen gäller fortfarande idag...

Hur som helst, man behöver inte vara orolig öht oavsett vilken maskin man köper idag. Glöm bara inte att du behöver någon form av adapter, HDMI torde väl vara mest vedertaget idag. Och fortfarande finns det många som använder VGA... *suck*

1
Bevaka tråden