Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med HDMI-CEC auto start/stopp av TV

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har ända sedan jag köpte min ATV4 haft full funktion på HDMI-CEC, dvs att tvn automatiskt slås på med rätt hdmi-port när ATV startar och att den stänger av när man sätter ATV i vila.

Har för ett par veckor sedan kompletterat med en ATV 4k på min andra tv och reagerade direkt på att den inte styrde av/på som förväntat. Gissade på att det var min andra tv som inte hade support för HDMI-CEC och luskade inte vidare.

Idag inser jag däremot att HDMI-CEC auto om/off slutat funka även på den setup som alltid fungerat. Det som fortfarande funkar är att styra volymen. Är det någon mer som har samma problem efter att ha laddat på senaste TVOS? Jag kör 13.2 på båda ATV:erna (även om jag inte är säker på att det verkligen är en uppdatering som har ställt till det).

/Jonas

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-11-11 21:17

Som svar om jag har problem efter uppdatering.
Nej.

Fortsätter att fungera med 13.2 på min TV. Och då är ändå min ATV4K kopplad via receiver och inte direkt till TV.
Allt startar och stänger av automatiskt.

Jag hade provat stänga av HDMI CEC på alla enheter och sedan startat om för att aktivera så det hela läggs till i listorna igen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-11-11 23:02

Sätta på fungerar för mig, men stänga av verkar inte fungera alls längre. Det har alltid varit lite blandade result på avstängningen dock.

@iller, tänker utöka med receiver mellan atv och tv men vill inte åka på detta problem, få får man fråga vilken receiver du har?

1
Bevaka tråden