Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få bort synkad samtalshistorik?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2020-12-02 09:27

Hej!

Jag har ett väldigt irriterande problem som jag inte lyckas lösa.

Jag har en privat iphone och jag har en jobbiphone som använder samma apple-id. När jag ringer från min jobbtelefon så kommer den samtalshistoriken på privata telefon vilket är väldigt störande. Telefonerna har olika simkort och olika teleoperatörer.

Kan någon vänlig själv hjälpa mig hur jag kan separera telefonerna så det jag ringer från min jobbtelefon inte kommer på min privata telefon som samtalshistorik.

Tack på förhand!
Mvh Magnus

---
Rubrik justerad. /Moderator

Senast redigerat 2020-12-02 14:12
  • Medlem
  • Boston
  • 2020-12-02 11:10
Ursprungligen av bma18:

Hej!

Jag har ett väldigt irriterande problem som jag inte lyckas lösa.

Jag har en privat iphone och jag har en jobbiphone som använder samma apple-id. När jag ringer från min jobbtelefon så kommer den samtalshistoriken på privata telefon vilket är väldigt störande. Telefonerna har olika simkort och olika teleoperatörer.

Kan någon vänlig själv hjälpa mig hur jag kan separera telefonerna så det jag ringer från min jobbtelefon inte kommer på min privata telefon som samtalshistorik.

Tack på förhand!
Mvh Magnus

Det tror jag inte att du kan. Jag har i många år haft en två telefoner, en med svenskt SIM och ett med amerikanskt, och så länge man kör samma Apple ID så synkas samtalshistoriken. Ett tag trodde jag att det hade att göra med huruvida det var inställt att man kunde svara på vilken som när dom var i närheten av varandra men icke.

Min fru har en iPhone 11 med dual SIM och även där beter den sig likadant.

(Nu när jag funderar på det tror jag att du kan manuellt ta bort samtal i en telefon utan att det synkar över, men det behöver testas mer.)

Personligen har jag aldrig sett det som ett stort problem, möjligen en liten aning irriterande då och då.

  • Medlem
  • 2020-12-02 14:09
Ursprungligen av Gurra:

Det tror jag inte att du kan. Jag har i många år haft en två telefoner, en med svenskt SIM och ett med amerikanskt, och så länge man kör samma Apple ID så synkas samtalshistoriken. Ett tag trodde jag att det hade att göra med huruvida det var inställt att man kunde svara på vilken som när dom var i närheten av varandra men icke.

Min fru har en iPhone 11 med dual SIM och även där beter den sig likadant.

(Nu när jag funderar på det tror jag att du kan manuellt ta bort samtal i en telefon utan att det synkar över, men det behöver testas mer.)

Personligen har jag aldrig sett det som ett stort problem, möjligen en liten aning irriterande då och då.

Det har inte varit så tidigare. Egentligen är det inget jätteproblem. Men eftersom vi även har ipad som går på samma apple-id, så vill jag inte att mina barn ska ringa en affärskontakt av misstag när de sitter med ipaden.

  • Medlem
  • Boston
  • 2020-12-02 14:19
Ursprungligen av bma18:

Det har inte varit så tidigare. Egentligen är det inget jätteproblem. Men eftersom vi även har ipad som går på samma apple-id, så vill jag inte att mina barn ska ringa en affärskontakt av misstag när de sitter med ipaden.

Hmm, då tror jag att det är en inställning, fast fan vet var. Jag har en känsla av att det har synkat automatiskt för mig i typ 5 år minst.

Har inte cellular på vår iPad, och inga barn heller, så där är det inga problem.

Ursprungligen av bma18:

Det har inte varit så tidigare...

Det är inget nytt. Här finns gamla trådar om samma sak. Känns ju nästan lite slumpmässigt vem som drabbas av det.

Här en tråd från 2015, och som har bumpats både 2016 och 2017:
https://www.99mac.se/forum/t/313280-senaste-s...

Senast redigerat 2020-12-02 14:37
1
Bevaka tråden