Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spekulera om M2

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Många nämner ju som en självklarhet att "M2" ska komma nästa år.

Finns det några trovärdiga rykten om detta och framför allt vad kan man förvänta sig realistiskt i prestandaökning?

Intel har väl legat hopplöst efter men deras uppdateringar har väl inte varit så många % per år?

Hur mycket kraftigare brukar en generations iPhone chip vara mot föregående? Kan det vara en indikation?

Kommer vi får 32GIG RAM? Behövs det?

Ursprungligen av jurassic579:

Många nämner ju som en självklarhet att "M2" ska komma nästa år.

Finns det några trovärdiga rykten om detta och framför allt vad kan man förvänta sig realistiskt i prestandaökning?

Intel har väl legat hopplöst efter men deras uppdateringar har väl inte varit så många % per år?

Hur mycket kraftigare brukar en generations iPhone chip vara mot föregående? Kan det vara en indikation?

Kommer vi får 32GIG RAM? Behövs det?

Jag tror att vi garanterat får större minne än 16 GB som dagens M1 värsting har. Många professionella Mac användare behöver minnen som är större än 16 GB. 32 GB är nog klart, förväntar mig att stöd för 64 skall finnas. Är mer osäker på det som är större än 64 GB, men jag vet att det finns en efterfrågan hos flertal professionella macanvändare som har behov av minnen större än 64 GB.

Personligen vill jag ha 64 Gb i mitt arbete.

The M1 chip in the entry-level MacBook Air, MacBook Pro, and Mac mini lines already rivals high-end Intel CPUs. But a new report from Bloomberg indicates that Apple is confident it can fully leave Intel in the dust, as it works on next-generation Apple Silicon chips with higher power budgets.

Bloomberg says Apple is working on successors to the M1 with up to 20 CPU cores, made up of 16 high performance and 4-efficiency cores. In 2021, the company is expected to roll out ARM versions of the higher-end MacBook Pro, “both entry-level and high-end iMac desktops”. An ARM Mac Pro is scheduled to follow in 2022.

Ta mina pengar nu?

Nästa kanske får heta M1Z, eller så.

Tämligen vettiga spekulationer tycker jag:

Min 15" MBP (2017, uttagen 2018)) har bytt topcase en gång och snart blir det nog dags en gång till pga detta jämrans tangentbord. Tre års förlängd garanti/reparationsprogram betyder i mitt fall sommaren 2021 innan jag blir lämnad i kylan. Hoppas verkligen att en 16" med M1X/M2 är på gång då!

1
Bevaka tråden