Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Endast hos Apple TV men ej LG?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Har en LG C9 tv och en sonos playbar. Har alltid kollat på streamingtjänster via LGs "inbyggda" system och laddat ner appar där. Har dock liiite svårt att höra tal ibland och tycker övrigt ljud alltid ligger högre. Upptäckte idag ( Kanske sist av alla) att på Apple TV så kan man välja att balansera talet bättre genom en inställning i appen för tex Netflix. Dialogen hördes mycket bättre att kolla så. Är detta något som endast Apple lagt till och LG valt att inte lägga till?

Även fast detta är en Apple sida så skulle det ju vara bekvämast att slippa starta Apple TV varje gång man ska strömma något och istället kunna använda LGs interna appar fast med samma ljudinställningar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-12-29 08:30
Ursprungligen av jurassic579:

Hej.

Har en LG C9 tv och en sonos playbar. Har alltid kollat på streamingtjänster via LGs "inbyggda" system och laddat ner appar där. Har dock liiite svårt att höra tal ibland och tycker övrigt ljud alltid ligger högre. Upptäckte idag ( Kanske sist av alla) att på Apple TV så kan man välja att balansera talet bättre genom en inställning i appen för tex Netflix. Dialogen hördes mycket bättre att kolla så. Är detta något som endast Apple lagt till och LG valt att inte lägga till?

Även fast detta är en Apple sida så skulle det ju vara bekvämast att slippa starta Apple TV varje gång man ska strömma något och istället kunna använda LGs interna appar fast med samma ljudinställningar.

Inte för att vara sån MEN tyvärr är oftast TVns egna appar skräp.
Har inte Sonos playbar någon inställning för att tydliggöra tal?

Ursprungligen av bjorsi:

Inte för att vara sån MEN tyvärr är oftast TVns egna appar skräp.
Har inte Sonos playbar någon inställning för att tydliggöra tal?

LGs har funkat toppen för mina behov. Apparna funkar som som ska och startar rappt. Är så klart glad att jag hittat att Apple TVn har denna ljudinställning eftersom det är det enda jag stört mig på.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-12-29 11:55

Funktionen ”Minska starka ljud” är troligtvis en AppleTV (hårdvaran) funktion, som fungerar i flertalet appar.

https://support.apple.com/sv-se/guide/tv/atvb...

Börjar undra om det inte är i apparna funktionen ligger?

På Netflix så finns funktionen på Apple TVn men inte i LGs Netflixapp

Men på Disney + på Apple TV så finns inte funktionen.

1
Bevaka tråden