Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värde på display

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2020-12-30 22:31

Vad kan en 30" Cinema Display vara värd idag tro?
Svindyr när jag köpte den en gång i tiden, fortfarande den bästa jag har, men lite för stor nu när jag bygger om lite.

Rekommendation för försäljning av den här typen av produkter: skjut över målet och lägg till "eller bästa bud", som öppnar upp för lite wheeling och dealing. Realistiskt sätt är den ute på grönbete redan.

Apples Thunderbolt Display, 27" står väl inte jättehögt i kurs längre, men den erbjuder mer eller mindre samma upplösning och har mycket bättre portar för dagens datorer. Den har även marginellt bättre DPI: 109 mot 101 och har lite bättre kontrast. Du kanske kan använda begagnatmarknaden för den som riktmärke.

Som tröst får man väl säga att om du köpte den när den var aktuellt har den väl levererat väl värt sitt pris fram till idag?

Har du tur, alternativt tålamod, kanske du hittar nån frälst som är villig att ge mer än den är värd, sett till rent tekniska data.

Ursprungligen av Ken:

Svindyr när jag köpte den en gång i tiden

Den kostade väl ~30k på sin tid? Ändå billigt jämfört med dagens Pro Display XDR.

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2021-01-01 18:43

För ett par tusen spänn så behåller jag den nog istället, spel monitor till barnen kanske.. tack för svaren!

  • Medlem
  • Framför skärmen
  • 2021-01-01 19:01

Min 30" Cinema Display fick somna in förra sommaren, efter 11 års tjänst. Den hade alltid varit varm men när den började kännas het vågade jag inte ha den kvar längre. Håll koll på värmen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-01-01 19:02
Ursprungligen av Ken:

För ett par tusen spänn så behåller jag den nog istället, spel monitor till barnen kanske.. tack för svaren!

Gör så.
Jag blev förvånad att den klubbades över 2 tusen på auktion.

1
Bevaka tråden