Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

I april kommer Apple släppa AirPods Pro 2

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

AirPods-serien blev nog mer populär än Apple kunde drömma om och i år kan vi få se en uppdaterat modell av AirPods Pro 2.

Läs hela artikeln här

Egentligen är jag förbannad på Apple. Jag köper AirPods Pro för att de har så bra filtrering av störande ljud från omgivningen. Jag betalar 3000 spänn för dessa och är mycket nöjd. Sedan tar Apple och gör en uppdatering som avsevärt försämrar det jag betalade så mycket för. Det är inte klokt!

Anledningen till att jag tar upp detta nu är Apple även tar bort appar där diskussioner förs politiskt om sådan som Appel inte tycker man ska göra. Jag är heller inget fan av dessa åsikter men inte sjutton ska Apple ta bort något från något jag köpt. Telefonen är min. Det som laddats ner är nedladdat.

Att sociala plattformar bestämmer över sitt eget innehåll är en sak. Men när Apple som står nivån över stänger av diskussioner som bara bärare av plattformar är det att gå för långt. Vilka åsikter ska Apple lägga sig i och inte? En biltillverkare lägger sig inte i vad en bil kör till för möte. Däremot kan den som står för möteslokalen ha sina åsikter. Vad blir nästa steg? De som levererar skärmar till Apple ska de sluta med det för att deras politiska åsikter inte överensstämmer med telefonens användare?

Ursprungligen av Giljan:

Egentligen är jag förbannad på Apple. Jag köper AirPods Pro för att de har så bra filtrering av störande ljud från omgivningen. Jag betalar 3000 spänn för dessa och är mycket nöjd. Sedan tar Apple och gör en uppdatering som avsevärt försämrar det jag betalade så mycket för. Det är inte klokt!

Anledningen till att jag tar upp detta nu är Apple även tar bort appar där diskussioner förs politiskt om sådan som Appel inte tycker man ska göra. Jag är heller inget fan av dessa åsikter men inte sjutton ska Apple ta bort något från något jag köpt. Telefonen är min. Det som laddats ner är nedladdat.

Att sociala plattformar bestämmer över sitt eget innehåll är en sak. Men när Apple som står nivån över stänger av diskussioner som bara bärare av plattformar är det att gå för långt. Vilka åsikter ska Apple lägga sig i och inte? En biltillverkare lägger sig inte i vad en bil kör till för möte. Däremot kan den som står för möteslokalen ha sina åsikter. Vad blir nästa steg? De som levererar skärmar till Apple ska de sluta med det för att deras politiska åsikter inte överensstämmer med telefonens användare?

Vilken uppdatering menar du? Mina fungerar lika bra som när jag köpte dom från början. Vilka appar är det frågan om? personligen är jag tacksam att dom tar bort appar som kan riskera säkerheten. Det finns en uppsjö med skräp som jag inte vill ha i mina enheter.

Ursprungligen av Giljan:

Anledningen till att jag tar upp detta nu är Apple även tar bort appar där diskussioner förs politiskt om sådan som Appel inte tycker man ska göra. Jag är heller inget fan av dessa åsikter men inte sjutton ska Apple ta bort något från något jag köpt. Telefonen är min. Det som laddats ner är nedladdat.

Dock så finns väll appen i fråga kvar för de som har installerat den? Apple har alltid ”ställt höga krav” i sin App Store, vilket också var deras argument för att denna app plockades bort - de hade helt enkelt ett problem med att radikala grupper raljerade i en app som de hade grönflaggat. Tycker man att det är fel så kan jag rekommendera Android istället. Apple kommer alltid att lägga sig i/ ta ansvar, beroende på hur man nu ser på det.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-01-11 19:52
Ursprungligen av barbapappa_86:

Tycker man att det är fel så kan jag rekommendera Android istället.

Google har också dragit tillbaka appen. Amazon har stängt ner Parlers servrar. Ingen vill ge dom ny åtkomst till nätet som det ser ut just nu. Det här är inget som bara Apple gör.

Parler CEO John Matze said today that his company has been dropped by virtually all of its business alliances after Amazon, Apple and Google ended their agreements with the social media service. “Every vendor from text message services to email providers to our lawyers all ditched us too on the same day,”

https://deadline.com/2021/01/parler-ceo-says-...

Men vad har det med att Apple släpper nya Airpod Pro att göra. Undrar någon. Inget.

Senast redigerat 2021-01-11 20:02
Ursprungligen av Gäddnos:

Google har också dragit tillbaka appen. Amazon har stängt ner Parlers servrar. Ingen vill ge dom ny åtkomst till nätet som det ser ut just nu. Det här är inget som bara Apple gör.

Parler CEO John Matze said today that his company has been dropped by virtually all of its business alliances after Amazon, Apple and Google ended their agreements with the social media service. “Every vendor from text message services to email providers to our lawyers all ditched us too on the same day,”

https://deadline.com/2021/01/parler-ceo-says-...

Men vad har det med att Apple släpper nya Airpod Pro att göra. Undrar någon. Inget.

Sant. Dock är det ett mer öppet operativsystem, så att installera .apk borde gå antar jag.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-01-11 20:17
Ursprungligen av barbapappa_86:

Sant. Dock är det ett mer öppet operativsystem, så att installera .apk borde gå antar jag.

Vad hjälper det när servern i andra änden inte svarar längre, apparna bygger inga P2P nät med sig själva.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-01-11 22:25
Ursprungligen av Gäddnos:

Google har också dragit tillbaka appen. Amazon har stängt ner Parlers servrar. Ingen vill ge dom ny åtkomst till nätet som det ser ut just nu. Det här är inget som bara Apple gör.

Att andra techjättar också agerar (läs: täcker ryggen) är ju inget som per definition rättfärdigar åtgärden.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Dock så finns väll appen i fråga kvar för de som har installerat den? Apple har alltid ”ställt höga krav” i sin App Store, vilket också var deras argument för att denna app plockades bort - de hade helt enkelt ett problem med att radikala grupper raljerade i en app som de hade grönflaggat. Tycker man att det är fel så kan jag rekommendera Android istället. Apple kommer alltid att lägga sig i/ ta ansvar, beroende på hur man nu ser på det.

Jag kan förstå @Giljan, han har en poäng. Det finns ett stort generellt orosmoment i om Apple, eller andra techjättar, ska hålla på att filtrera vad för diskussioner som ska tillåtas på deras plattformar fast det kanske inte är tal om några olagligheter. Det är inte så enkelt, på dessa enorma plattformar, som att säga att det är givet att de själva helt godtyckligt ska kunna bestämma. Det är inget helt givet svar.

Men vad har det med att Apple släpper nya Airpod Pro att göra. Undrar någon. Inget.[/quote]

Det är bara ytterligare en grej de gör utöver att förstöra mina ursprungs AirPod Pro som är dagsaktuell, på tal om att de släpper nya AirPods 2. Det tar sig friheter att göra vad de vill med mina prylar.

Jag har inte appen Parler. Har aldrig haft och har inga planer på att skaffa. Men det är sättet de agerar på som jag inte kan med. Har de väl släppt något så ska de inte ta det ifrån folk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-01-11 23:42

Om vi håller oss till trådämnet så är det ju surt att de ändrade ANC till det sämre i en uppdatering. Även om jag inte har några själv så är det agerandet lite B. Minst sagt.

Ursprungligen av xms67:

Om vi håller oss till trådämnet så är det ju surt att de ändrade ANC till det sämre i en uppdatering. Även om jag inte har några själv så är det agerandet lite B. Minst sagt.

Vet någon varför detta gjordes? Måste ju finnas en anledning?

Batteri tid eller prestanda?

Själv är jag nöjd med mina trots uppdateringen men kommer det en modell utan in ear med PRO funktioner så byter jag direkt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-01-12 00:31
Ursprungligen av xms67:

Om vi håller oss till trådämnet så är det ju surt att de ändrade ANC till det sämre i en uppdatering. Även om jag inte har några själv så är det agerandet lite B. Minst sagt.

Jag har haft alla uppdateringar sedan de släpptes och har inte märkt någon försämring. Alls.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-01-12 07:44
Ursprungligen av zinned:

Jag har haft alla uppdateringar sedan de släpptes och har inte märkt någon försämring. Alls.

Men relativt många upplever försämring. Det kan man se i olika forum och en av mina närmsta vänner säger samma.

Edit: skrivfel

Senast redigerat 2021-01-12 11:11
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-01-12 07:45
Ursprungligen av Ancientdragon:

Vet någon varför detta gjordes? Måste ju finnas en anledning?

Batteri tid eller prestanda?

Själv är jag nöjd med mina trots uppdateringen men kommer det en modell utan in ear med PRO funktioner så byter jag direkt.

Min gissning har alltid varit batteritid. Vilken annan parameter kan man tänka sig att de vill gynna med en dylik förändring annars?

Ursprungligen av xms67:

Min gissning har alltid varit batteritid. Vilken annan parameter kan man tänka sig att de vill gynna med en dylik förändring annars?

Ja jag håller med.

Jag har alltid tänkt att ett mat skäl också skulle vara hur mikrofonerna används vid samtal samt hur bekväma de känns att använda långa stunder med ANC på.

Men vi får vänta tills nästa läcka eller domslut innan vi får svaret

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-01-12 08:35
Ursprungligen av xms67:

Men relativt många upplever försämring. Det kannan se i olika forum och en av mina närmsta vänner säger samma.

Jo, jag har läst det varje gång det har poppat upp och därefter har jag kollat så jag har samma nya version och sedan lyssnat själv. Aldrig märkt någon skillnad. Är inte säker på att den är så otroligt tydlig, kan tänka mig att känslan har förstärkts efter att några har skrivit om det. Vad som sedan orsakade det på just deras lurar vet jag inte men det känns för mig inte givet att det skulle vara ett generalfel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-01-12 11:12
Ursprungligen av zinned:

Jo, jag har läst det varje gång det har poppat upp och därefter har jag kollat så jag har samma nya version och sedan lyssnat själv. Aldrig märkt någon skillnad. Är inte säker på att den är så otroligt tydlig, kan tänka mig att känslan har förstärkts efter att några har skrivit om det. Vad som sedan orsakade det på just deras lurar vet jag inte men det känns för mig inte givet att det skulle vara ett generalfel.

Ljud är också individuellt. Det en upplever på ett sätt, kan en annan uppleva ganska olikt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-01-12 11:42
Ursprungligen av xms67:

Ljud är också individuellt. Det en upplever på ett sätt, kan en annan uppleva ganska olikt.

Exakt, i allra högsta grad. 100% subjektivt.

Mina levererades till mig i början på november 2019. Den programvaran som satt i då skärmade av mycket bättre än den programvaran som sitter i idag. Det jag framförallt märker av är skillnaden när jag kör ett fordon som väsnas mycket.

1
Bevaka tråden