Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta till IMAP - hur får jag över mina mappar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska byta från POP till IMAP i mailen. Jag har skapat ett IMAP-konto. Jag har massor med mappar med mail under On My Mac. Hur får jag med mej dem till mitt IMAP-konto?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-01-22 12:08

Testa markera alla i POP-kontot och dra och släpp till IMAP-kontot.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-01-22 12:10

Markera en mapp, dra den till IMAP-konto.

Ursprungligen av iSweden:

Testa markera alla i POP-kontot och dra och släpp till IMAP-kontot.

Det går inte att dra mapparna som ligger under On My Map till TINA IMAP som jag kallat det nya kontot. Alla mapparna syns oavsett vilket e-postkonto jag klickar på.

Ursprungligen av annakristina:

Det går inte att dra mapparna som ligger under On My Map till TINA IMAP som jag kallat det nya kontot. Alla mapparna syns oavsett vilket e-postkonto jag klickar på.

Nu tror jag jag hittade längre ner i strukturen.... Är det hit jag ska flytta alla mapparna? Kommer de synas även i min iPhone om jag tar bort mitt POP-konto och gör ett nytt IMAP-konto där då?

Ursprungligen av annakristina:

Jag ska byta från POP till IMAP i mailen. Jag har skapat ett IMAP-konto. Jag har massor med mappar med mail under On My Mac. Hur får jag med mej dem till mitt IMAP-konto?

Alla dessa Återskapade mejl-mappar och com.apple.Mail.Backup - vad är det? Kan jag bara slänga dem?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-01-22 13:33

Jag har aldrig sett återskapade mejl-mappar. Kolla om det är något som du behöver.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-01-22 22:31

Om det inte går att kopiera mappar med Apple Mail så har jag gjort det med framgång i Thunderbid med tilläget Copy Folder
https://addons.thunderbird.net/en-US/thunderb...

1
Bevaka tråden