Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utvidga skrivbord dubbla externa skärmar via docka

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har två DELL P2720D kopplade via DELL-docka till en MacBook Pro (late 2016). Dockan är kopplad med USB-C till macen och skärmarna är kopplade med displayport till dockan. I systeminställningar/Uppställning kan jag bara utvidga skrämen från mac till skärmarna, dvs DELL-skärmarna visar samma medan skrivbordet på macen är utvidgat. I systeminställningar ser jag bara två skärmar (intern retina och en DELL) så det verkar som Macen tolkar dockan som en skärm. Jag vill alltså ha tre skärmar som alla är utvidgat skrivbord. Detta får jag om jag kopplar in min DELL-laptop på samma sätt (då får jag tre skärmar jag kan arrangera om)
Tips på hur jag kan ställa in detta?
Tack

Ursprungligen av Cochese:

Hej

Har två DELL P2720D kopplade via DELL-docka till en MacBook Pro (late 2016). Dockan är kopplad med USB-C till macen och skärmarna är kopplade med displayport till dockan. I systeminställningar/Uppställning kan jag bara utvidga skrämen från mac till skärmarna, dvs DELL-skärmarna visar samma medan skrivbordet på macen är utvidgat. I systeminställningar ser jag bara två skärmar (intern retina och en DELL) så det verkar som Macen tolkar dockan som en skärm. Jag vill alltså ha tre skärmar som alla är utvidgat skrivbord. Detta får jag om jag kopplar in min DELL-laptop på samma sätt (då får jag tre skärmar jag kan arrangera om)
Tips på hur jag kan ställa in detta?
Tack

Hittade själv att begränsningen låg i dockan Dell WD19TB och hittade hur jag måste koppla för att få det att funka. Gick inte att koppla båda skärmarna mot DP-portarna tyvärr.

Ursprungligen av Cochese:

...hittade hur jag måste koppla för att få det att funka...

Berätta gärna. Det är kanske fler som kan ha nytta av det.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2021-01-22 21:20

Jag har för mig att Mac inte fixar daisy chaining av skärmar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-01-22 22:34
Ursprungligen av reboot81:

Jag har för mig att Mac inte fixar daisy chaining av skärmar.

Jo om de kopplas via Thunderbolt, dvs. även skärmarna måste ha Thunderbolt

Angående TS fråga.
Du får skaffa en adapter för dubbla skärmar till din docka eller en docka för dubbla.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Berätta gärna. Det är kanske fler som kan ha nytta av det.

Det fanns en beskrivning i manualen för dell-dockan. Dockan har två DP-utgångar som skärmarna var kopplade till, men för att köra utvidgat skrivbord måste jag köra ena skärmen från Thunderbolt 3-porten. Har beställt en kabel så hoppas det det funkar. Kan återkomma när provat. Som jag tolkade beskrivningen för dockan låg faktiskt begränsningen där i macen, men kan ha fel... som sagt så funkade det bra med en dell-laptop

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2021-01-23 22:06

https://www.dell.com/community/Monitors/P2421...

Han saknar källor, men verkar kunna sin sak.

1
Bevaka tråden