Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använder ni trådlös laddning ?.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hello,

Jag har roat mig med att under semestern fråga alla mina bekanta med iPhone 8 eller X om de använder trådlös laddning. Svaret har varit att 0 använder det. Ca 60% visste inte om att det fanns och de andra svävade lite på molnet när de sa att de visste att det fanns men använde det inte hur som helst.

Hur gör ni med denna möjlighet? Använder ni det? Alltid? Eller bara vid något särskilt tillfälle? Eller bara slumpvis? Typ när man stöter på det i något sammanhang?

thanks
alexsunny

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-02-16 08:30

Problemet med de trådlösa laddstationerna är, enligt mig, att de är stationära. Fungerar bra på kontoret eller vid köksbänken, men i alla andra fall är Apple's lilla laddare med sladd, mycket mer tillgänglig.

Den nya magnetiska laddaren är bättre då du kan sitta i soffa och surfa samtidigt som du laddar. Men är ändå rätt klumpig i förhållande till att bara ha en sladd ur iPhonen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-02-16 08:33

Jag använder alltid induktionsladdare. Alltid. Laddar över natten på den.

  • Medlem
  • 2021-02-16 10:13
Ursprungligen av zinned:

Jag använder alltid induktionsladdare. Alltid. Laddar över natten på den.

Samma här

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-02-16 10:20

När jag fick min XR av arbetsgivaren så skaffade jag en induktionsladdare att ha på kontoret. Jag använde den aldrig ens innan jag började jobba hemifrån, så till slut tog jag hem den och gav till frun som har trådlös laddning både på sin jobbtelefon och privata. Hon använder den dagligen vid sitt arbetsbord.

Min XR har tillräckligt bra batteritid för att jag ska klara med mig nattlig laddning även vid hyfsat flitig användning, och en gång per dygn står jag ut med att plugga in en kabel.

Det är en bot som postar. Originalinlägget: https://www.99mac.se/forum/p/2345410

Tråden stängs. Inläggen får vara kvar.

1
Bevaka tråden