Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple slutar sälja iMac Pro

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iMac Pro lanserades 2017 och har sedan dess endast uppgraderats en gång och nu verkar det som att den rymdgråa datorn försvinner.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-03-08 11:42

Då kommer Apple högst troligen lansera en mindre version av Mac Pro.
iMac Pro kändes alltid som en märklig produkt. En kraftfull version av folkdatorn. Men iMac Pro fyllde ett hål i produktfamiljen tills Apple fick ordning på Pro modellerna.

Undrar hur många de sålde av den? Kändes som en rätt udda modell.
Så det är väl rätt tid att fasa ut iMac Pro.

Inom två år ska väl alla Intel varianter vara borta oavsett.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-03-09 21:18
Ursprungligen av johnh3:

Undrar hur många de sålde av den? Kändes som en rätt udda modell.
Så det är väl rätt tid att fasa ut iMac Pro.

Inom två år ska väl alla Intel varianter vara borta oavsett.

Tror mer det handlar om att nästa iMac med AS kommer ha större skärm, vara sjukt mycket rappare samt billigare än dagens iMac Pro. Det blir överflödigt att ha en ”Pro” som är sämre och dyrare.

Mac Pro är inget för mig. Men en elegant lösning hade varit att sälja en mindre kraftig variant till ett mer humant utgångspris, men som ändå gick att konfigurera upp till astronomisk datorkraft med tillhörande prislapp. Kanske i något mindre chassi.

Jag gillar idén på en tydlig produktindelning. Hade helst sett att vi gick tillbaka till Jobs utsprungsindelning med fyra Mac-modeller.

Ursprungligen av ibish:

Jag gillar idén på en tydlig produktindelning. Hade helst sett att vi gick tillbaka till Jobs utsprungsindelning med fyra Mac-modeller.

Vilken av dagens modeller ska bort i så fall? Om man antar att det är fem idag...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-03-12 19:53
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Vilken av dagens modeller ska bort i så fall? Om man antar att det är fem idag...

Svårt val. Mac mini och Mac Pro ser jag som nischprodukter, men de fyller en viktig funktion. Blev iaf något överskådligare utbud när de plockade bort iMac Pro ur sortimentet.

Hoppas dock inte de inför en iMac Air och iMac Pro. Finns ju rykten om ny iMac med olika färger, får mig att misstänkte att de kommer göra samma uppdelning som de bärbara och paddorna, dvs en Air- och en Pro-variant.

Helst vill jag ta bort ”air” från alla namn och bara namnge allt enligt Produkt och Produkt Pro. Tror Tim Cook överskattar varumärket Air. Det har ju varit mest sålda bärbara för att den linjen varit billigast och inte pga namnet (som var Cooks ursäkt att sälja urgamla MacBook Air pinsamt länge).

1
Bevaka tråden