Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macradion: Sant eller falskt?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då var det dags för ett nytt avsnitt av Macradion och denna gång inleder vi podden med en liten frågesport.

Läs hela artikeln här

Har haft Danalock, homekit i drygt ett år nu, otroligt nöjd med alla funktioner.
Trodde jag skulle kunna komplettera med Danapad i efterhand, blev riktigt besviken att det inte fungerade.

Hade gärna lagt upp en video med hur smidigt det fungerar tillsammans med en knapp från Aqara. Verkar inte gå att ladda upp video.

Behöver inte trycka på Kör för att låsa upp dörren, ställ automatiskt att låset ska låsa upp när en viss lampa tänds, färdigt.

Ursprungligen av jockethebastard:

Har haft Danalock, homekit i drygt ett år nu, otroligt nöjd med alla funktioner.
Trodde jag skulle kunna komplettera med Danapad i efterhand, blev riktigt besviken att det inte fungerade.

Hade gärna lagt upp en video med hur smidigt det fungerar tillsammans med en knapp från Aqara. Verkar inte gå att ladda upp video.

Behöver inte trycka på Kör för att låsa upp dörren, ställ automatiskt att låset ska låsa upp när en viss lampa tänds, färdigt.

Vi skall göra en videorecension på det så bra tips med aqara!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-02-19 17:16

När Dennis började yra om sovsäck fick jag en flashback från förra helgen. Hustrun och jag såg på film. Hon börjar helt plötsligt föra världens konstigaste resonemang. Stroke tänka jag... Det visade sig att hon somnat och började prata i sömnen, men samtidigt var hon halvvaken, men såg ut som helvaken..?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-02-19 17:51

Vad gäller batteri och laddning så kändes det inte riktigt stabilt. Tycker ni ska ta ett grepp om ämnet(bjud in en gäst?) och reda ut läget. Kändes som ni flera gånger var ute på svag is.

Ursprungligen av jockethebastard:

Har haft Danalock, homekit i drygt ett år nu, otroligt nöjd med alla funktioner.
Trodde jag skulle kunna komplettera med Danapad i efterhand, blev riktigt besviken att det inte fungerade.

Hade gärna lagt upp en video med hur smidigt det fungerar tillsammans med en knapp från Aqara. Verkar inte gå att ladda upp video.

Behöver inte trycka på Kör för att låsa upp dörren, ställ automatiskt att låset ska låsa upp när en viss lampa tänds, färdigt.

Får jag tacka dig i recensionen som släpps alldeles strax? ?

Ursprungligen av Marcus Larsson:

Får jag tacka dig i recensionen som släpps alldeles strax? ?

Absolut! Kul att kunna hjälpa.

Ursprungligen av jockethebastard:

Absolut! Kul att kunna hjälpa.

Ja dina tips har varit riktigt hjälpsamma!
Återigen tack ska du ha.

https://www.99mac.se/artikel/14276-vi-testar-...

Ursprungligen av Marcus Larsson:

Ja dina tips har varit riktigt hjälpsamma!
Återigen tack ska du ha.

https://www.99mac.se/artikel/14276-vi-testar-...

Bra video!

Angående att ha en plug eller lampa som styr är lite av en central punkt i mitt smarta hem. Nästa alla automatiseringar har en och samma lampa i hallen som värde. På så sätt behöver jag egentligen bara aktivera ett scenario ”manuellt”, det är läggdags scenariot. Sen sköts allt under dagtid med sensorer och efter läggdags då hallen är släckt är allt i nattläge.

Senast redigerat 2021-03-18 16:01
Ursprungligen av jockethebastard:

Bra video!

Angående att ha en plug eller lampa som styr är lite av en central punkt i mitt smarta hem. Nästa alla automatiseringar har en och samma lampa i hallen som värde. På så sätt behöver jag egentligen bara aktivera ett scenario ”manuellt”, det är läggdags scenariot. Sen sköts allt under dagtid med sensorer och efter läggdags då hallen är släckt är allt i nattläge.

Tusens tack! ?
Håller med och har ganska liknande här hemma men det fina med din lösning till låset var ju att slippa den där ”Starta/Starta inte”-notisen när man vill att låset styrs.
Jag har ju haft samma problem med ett litet hemmalarm här hemma som jag velat ha som automatiskt inställt när ingen är hemma men alltid tvingats till att godkänna i notisen.

Ursprungligen av Marcus Larsson:

Tusens tack! ?
Håller med och har ganska liknande här hemma men det fina med din lösning till låset var ju att slippa den där ”Starta/Starta inte”-notisen när man vill att låset styrs.
Jag har ju haft samma problem med ett litet hemmalarm här hemma som jag velat ha som automatiskt inställt när ingen är hemma men alltid tvingats till att godkänna i notisen.

Det var just larmet jag ville få en lösning på, sen köpte jag låset när jag insåg hur smidigt det är att bara stänga dörren efter sig och åka.

1
Bevaka tråden