Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på program

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2021-03-17 21:14

Utvecklaren Martin stoltserar med tysk ingenjörskonst, och design är han riktigt kung på.
Har ett par små appar som löser specifika problem.

Även om du inte laddar ner eller köper något är hans hemsida ren njutning att skåda.

Riktigt fräsch hemsida. Helt riktigt ett gäng specifika problem som löses, bra tips!

Men jag letar fortfarande efter ett program som auto-size:ar kolumnerna i Finder när man visar kolumnvy. Xtrafinder hade detta innan, men kan inte lösa det längre
Ska kanske fråga herr Lexow om han kan fixa det...? ?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2021-03-18 22:11
Ursprungligen av carlsson:

Riktigt fräsch hemsida. Helt riktigt ett gäng specifika problem som löses, bra tips!

Men jag letar fortfarande efter ett program som auto-size:ar kolumnerna i Finder när man visar kolumnvy. Xtrafinder hade detta innan, men kan inte lösa det längre
Ska kanske fråga herr Lexow om han kan fixa det...? ?

Kolumnvy är ju ...så kan man väl inte kolla på filer?
Tur vi kan välja själva!

Är det den här buggen du syftar på?

Labbade lite, dels med AppleScript som jag inte är säker har stöd för Kolumnvy, men även med Keyboard Maestro. Hittade den här som jag fick anpassa till min version:

På svenska: När jag trycker ⌘⌥R så letar den upp alla bilder på huvudskärmen som ser ut som den jag tagit en skärmdump på. Därefter dubbelklick i mitten på varje sådant ställe

1
Bevaka tråden