Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sveriges radio i applewatch

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis fått en applewatch i 70-årspresent och vill kunna höra Sveriges radios kanaler i mina aktiva airphones via bluetooth. Får inte till det. Telefon och Spotify funkar, men SR får jag inte till, nån som kan förklara hur?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-03-31 18:46

Du fårr hitta någon radio-app som passar dig.

Jag använder Streamlets, lite meckigt att söka upp kanalerna eftersom klockan inte har riktigt tangentbord, men när man sökt fram rätt så sparar man den som favorit och sen finns den där till nästa gång i favoritlistan.

https://apps.apple.com/se/app/streamlets/id15...

Sveriges Radio har ene egen app också, kanske enklare att använda, men lite begränsad.

Ursprungligen av Limbers:

Jag har precis fått en applewatch i 70-årspresent och vill kunna höra Sveriges radios kanaler i mina aktiva airphones via bluetooth. Får inte till det. Telefon och Spotify funkar, men SR får jag inte till, nån som kan förklara hur?

Jag har version 6 med E-sim och vill lyssna på SR utan att ha iPhone med mig, ska gå enligt Apple support men förstår inte

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-03-31 19:47

Vad är problemet? Fungerar inte appstore på klockan?

Förklara vad du har gjort och var det går fel?

Ursprungligen av Limbers:

Jag har version 6 med E-sim och vill lyssna på SR utan att ha iPhone med mig, ska gå enligt Apple support men förstår inte

Testa deras egna app, eller det här: https://support.apple.com/sv-se/guide/watch/a...

Ursprungligen av Limbers:

Jag har precis fått en applewatch i 70-årspresent och vill kunna höra Sveriges radios kanaler i mina aktiva airphones via bluetooth. Får inte till det. Telefon och Spotify funkar, men SR får jag inte till, nån som kan förklara hur?

Jag har den radioapp som ingår i klockan men där finns bara Apples inlagda musikstationer. För att höra t ex P1 ska man enligt supportlänken be Siri spela upp P1.
Var/när gör man det?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-03-31 21:42

Det gör man inte. Lägg in en annan radioapp. SR Play eller annan.

Ursprungligen av Gäddnos:

Det gör man inte. Lägg in en annan radioapp. SR Play eller annan.

Hur lägger jag in en app i klockan? SR-appen finns inte med bland apparna i Watch i iPhone.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-03-31 22:26

Den finns i App store i klockan. Tryck på kronan, den stora runda knappen på sidan, rulla sedan till du ser App store på skärmen.

Ursprungligen av Limbers:

Hur lägger jag in en app i klockan? SR-appen finns inte med bland apparna i Watch i iPhone.

Seger! Lyckades fixa SR-app till klockan! Lite skoj att vara nybörjare i IT-branschen...i 20 år från 1996 installerade jag internetservrar i Linuxmiljö (Apache MySQL PHP) så vissa problem i branschen har man ju lyckats med ?
Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-03-31 23:13
Ursprungligen av Gäddnos:

Vad är problemet? Fungerar inte appstore på klockan?

Förklara vad du har gjort och var det går fel?

Det kan också vara lättare att ladda ned den först till mobilen och sedan gå in i watch-appen på mobilen och ladda ned den till klockan.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-04-01 06:20
Ursprungligen av frazze:

Det kan också vara lättare att ladda ned den först till mobilen och sedan gå in i watch-appen på mobilen och ladda ned den till klockan.

SR play för klockan är fristående från den på telefonen och finns inte att välja att installera i från Watch appen trots att telefonen redan har sin app. Det är min erfarenhet och Limbers skriver också om det nåt inlägg upp.

SR-appen finns i Appstore p Applewatch, upptäckte jag till sist.

Ursprungligen av Gäddnos:

SR play för klockan är fristående från den på telefonen och finns inte att välja att installera i från Watch appen trots att telefonen redan har sin app. Det är min erfarenhet och Limbers skriver också om det nåt inlägg upp.

?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-04-01 08:35
Ursprungligen av Gäddnos:

SR play för klockan är fristående från den på telefonen och finns inte att välja att installera i från Watch appen trots att telefonen redan har sin app. Det är min erfarenhet och Limbers skriver också om det nåt inlägg upp.

Limbers pratar om radio-appen som egentligen är en funktion/källa inne i Musik-appen. Radio i Apples tappning innebär kurerade musiklistor, medans Limbers efterfrågade radiokanalerna från Sveriges Radio.
Det går alldeles utmärkt att installera både direkt i klocka (men det är lite pilligt då klockan saknar tangentbord) eller via Watch-appen i klockan. Det finns en installera-knapp bredvid Play-appen från SR. Du får ju med Watch-appen samtidigt som du installerar den på din iPhone.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-04-01 08:43
Ursprungligen av frazze:

Limbers pratar om radio-appen som egentligen är en funktion/källa inne i Musik-appen. Radio i Apples tappning innebär kurerade musiklistor, medans Limbers efterfrågade radiokanalerna från Sveriges Radio.

Det vet jag, Limbers skrev ju...

"Jag har den radioapp som ingår i klockan men där finns bara Apples inlagda musikstationer. För att höra t ex P1 ska man enligt supportlänken be Siri spela upp P1.
Var/när gör man det?"

Jag svarade att det gör man inte.

Siri är alldeles för oprecis. Säger jag till Siri att spela P3 så får jag nån slumpvis vald pod från P3 eller Danmarks radio P3. Den appen är fullständigt sjövild.

1
Bevaka tråden