Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur vet jag om den har aktiveringslås?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2021-04-04 10:44

Hej!
Jag har köpt en begagnad iPad av en person som säger att den inte har aktiveringslås. Jag skulle vilja vara helt säker innan jag nollställer den. Finns det något sätt att se om den har ett aktiveringslås? Jag har låtit den ladda ur helt en gång tills den stängdes av. Då gick den att få igång igen utan kod, betyder det att den inte har aktiveringslås, eller kan det vara så att aktiveringslåset bara behövs vid nollställning? Finns det andra tillfällen då det behövs så att jag kan testa, tex genom att hämta en app? ( säljaren svarar inte på mina meddelanden). Mvh Ceo

Här kan du läsa mer om aktiveringslås: https://support.apple.com/sv-se/HT201365

  • Medlem
  • 2021-04-04 15:41
Ursprungligen av barbapappa_86:

Här kan du läsa mer om aktiveringslås: https://support.apple.com/sv-se/HT201365

Tack! Jag har läst men är osäker på om det går att se någonstans. Annars funderar jag på att bara logga in med ett annat Apple-ID, eller betyder det att den förra ägaren fortfarande kan vara kopplad till ipaden?

Ursprungligen av Ceo:

Tack! Jag har läst men är osäker på om det går att se någonstans. Annars funderar jag på att bara logga in med ett annat Apple-ID, eller betyder det att den förra ägaren fortfarande kan vara kopplad till ipaden?

Det står på sidan jag länkade tilll. Tex:

”Om hemskärmen eller låsskärmen för lösenkod visas har enheten inte raderats.”

”Om du blir ombedd att ange den tidigare ägarens Apple-ID och lösenord är enheten fortfarande kopplad till den tidigare ägarens konto.”

  • Medlem
  • 2021-04-05 13:29
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det står på sidan jag länkade tilll. Tex:

”Om hemskärmen eller låsskärmen för lösenkod visas har enheten inte raderats.”

”Om du blir ombedd att ange den tidigare ägarens Apple-ID och lösenord är enheten fortfarande kopplad till den tidigare ägarens konto.”

Tack. Tex behövde jag inte uppge lösenord efter att den varit avstängd men jag är orolig att jag kommer behöva uppge det efter en återställning...

Ursprungligen av Ceo:

Tack. Tex behövde jag inte uppge lösenord efter att den varit avstängd men jag är orolig att jag kommer behöva uppge det efter en återställning...

Enligt Apple så ska du inte behöva uppge det efter en återställning baserat på vad du själv har skrivit.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-04-05 14:36

Om du kan ändra inställningen på/av för Hitta min iPad, utan att ange kod, så är den inte låst.

  • Medlem
  • 2021-04-05 15:31
Ursprungligen av Gäddnos:

Om du kan ändra inställningen på/av för Hitta min iPad, utan att ange kod, så är den inte låst.

Tack! Jag har nu loggat in med ett Apple-ID och kunde stänga av hitta min iPad. Då borde jag även kunna göra en omställning/nollställning, för det är väl säkrast antar jag... tack för tipset!

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-04-05 15:36

Vad menar du med logga in? På iClod hemsidan?

Det är inställningarna i iPaden du ska ändra.

inställningar -> ditt namn -> hitta

  • Medlem
  • 2021-04-05 17:01
Ursprungligen av Gäddnos:

Vad menar du med logga in? På iClod hemsidan?

Det är inställningarna i iPaden du ska ändra.

inställningar -> ditt namn -> hitta

Jag ville bara testa om det skulle gå att logga in med ett Apple id och det gick. Nu är den även nollställd och inställd på nytt, tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden