Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skin/skal till MacBook?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • ISS
  • 2021-04-23 20:11

Jag har en MacBook Air 13,3" M1 2020

Mina tidigare maskiner har jag inte varit speciellt överbeskyddande över, men jag känner att denna apparat är värd lite extra. Den är värd något slags skydd, antingen ett ”skin” som likt folie klär in datorn, eller ett skal som enkelt och säkert sitter där det ska.

Någonstans har jag sett ett skin som kläddes på undersidan, översidan och även trackpaden (det sista är onödigt, kan jag tycka). Det var snyggt och såg ut som kolfiber. Jag minns tyvärr inte var jag såg det. Men detta skulle jag kunna tänka mig.

Vad har ni för tips, erfarenheter och länkar då det gäller skydd till era bärbara?

Ursprungligen av M37:

Jag har en MacBook Air 13,3" M1 2020

Mina tidigare maskiner har jag inte varit speciellt överbeskyddande över, men jag känner att denna apparat är värd lite extra. Den är värd något slags skydd, antingen ett ”skin” som likt folie klär in datorn, eller ett skal som enkelt och säkert sitter där det ska.

Någonstans har jag sett ett skin som kläddes på undersidan, översidan och även trackpaden (det sista är onödigt, kan jag tycka). Det var snyggt och såg ut som kolfiber. Jag minns tyvärr inte var jag såg det. Men detta skulle jag kunna tänka mig.

Vad har ni för tips, erfarenheter och länkar då det gäller skydd till era bärbara?

Det finns ett gäng likvärdiga handlare på eBay men jag köpte något sådant här till min MBP 2012 för ett par år sedan och är fortfarande sjukt nöjd. Bra pris och oväntat bra kvalitet (i det jag har, och dessa ser ut som likadana).

Jag tror jag har det som kallas hard shell case - dessa(kanske alla här) kommer med både över- och underdel som klickas fast lätt och sitter bra.

Du kan leta dig fram till din modell(kan ev finnas flera annonser för skal till samma modell hos säljaren) sen finns det fula till snygga monster samt enfärgade att välja mellan.
Värt att kolla runt där tycker jag!

https://www.ebay.com/str/appletree2018

Ett tipps är Dbrand. De har massor med olika skins för Macbook, bl.a. den du efterfrågar i Cameo.

  • Medlem
  • ISS
  • 2021-04-24 17:10

Ni ska ha tack båda två.

1
Bevaka tråden