Vad har ni för erfarenheter?
Jag hade för ett drygt år sedan problem med Anteckningar med sega synktider (kunde röra sig om flera timmar eller över natt). Rörde sig om alla enheter men började funka utan åtgärd efter några veckor.
Hade i höstas under många månaders tid problem med synken över handoff-flikar i Safari. Apple rapporterade inga problem men det fungerar sedan ett tag perfekt igen.
(Har dock aldrig haft några märkbara problem med just filer.)
Att logga ut ur iCloud på alla enheter har inte hjälpt mina problem när jag testat. Har egentligen bara ställt till det med att ApplePay och andra inställningar måste göras om efter man loggat på igen.
Min slutsats är det är tydligt att fel existerar och att det upplevs individuella problem bland olika användare, samt att det är avgränsat till en viss funktion. Plus att https://www.apple.com/support/systemstatus aldrig visar problem när vi vanliga dödliga har det, ha. ?
Har man svåra problem föreslår jag att kontakta Apple Support. De har möjlighet att tömma cache eller ta bort andra spärrar som kan ha ställt till det vilka vi användare inte ser eller kan påverka.