Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirTag - hitta någon annans AirTag

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2021-05-04 18:12

Min son har en iPhone tidigare än iPhone 11 och har en AirTag. Han kan inte hitta den med hög precision i Hitta-appen såklart, bara navigera till den precis som vilken vanlig Applepryl som helst.
Vi är i samma Apple-id-familj och jag fattar inte hur jag skall kunna hitta den åt honom. Han har tom satt den i Lost Mode men den dyker inte upp i min Hitta-app ändå. Vad är det jag missat? Borde inte jag kunna hitta den? Den är inte borta, vi försöker bara förstå hur det fungerar. Jag har en iPhone 11 Pro och mina AirTag fungerar perfa.
Jag kan se alla hans andra appleprylar men inte AirTagen.

  • Medlem
  • 2021-05-04 18:19

Det fungerar inte med familjedelning.

As Apple has explained, the only AirTag privilege afforded to people in an iCloud Family Sharing group is that they can silence the "AirTag Detected" safety alert that appears when an AirTag is traveling with them that is registered to someone else. (Likewise, the owner of the AirTag can disable the safety alerts to prevent someone else's iPhone from detecting it as unwanted tracking.)

But that's as far as the Family Sharing functionality goes. AirTags are only meant to be owned by one person, and it's not currently possible to share an AirTag's location with another family member using another Apple ID. It's likely that Apple has omitted this feature due to privacy concerns, so whether or not it intends to introduce it in the future via some other form of implementation remains to be seen.

https://www.macrumors.com/2021/05/04/airtag-u...

  • Medlem
  • Borås
  • 2021-05-04 18:31

OK, tack.
Det borde ju fungera i Lost Mode iaf kan jag tycka, men det kanske kommer.
Annars är de grymma!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2021-05-05 16:54

Men vänta nu.. vanliga iPhone 11 har väl också U1-chip? Varför kan han inte hitta den med hög precision?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-05-05 16:59
Ursprungligen av jonasn:

Men vänta nu.. vanliga iPhone 11 har väl också U1-chip? Varför kan han inte hitta den med hög precision?

För att han inte äger airtag och enligt inlägg #2 går det inte att spåra då.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2021-05-05 17:48
Ursprungligen av frazze:

För att han inte äger airtag och enligt inlägg #2 går det inte att spåra då.

Nej, det var inte det jag menade, men jag insåg just att jag missade några ord i ursprungsposten.

Ursprungligen av Ola:

Min son har en iPhone tidigare än iPhone 11 och har en AirTag.

Uppfattade det som att sonen hade en 11(ej Pro). My bad.

1
Bevaka tråden