Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen kom den - Airtag

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av jurassic579:

Väntar en annan grej av UPS men fick ett sms där man kunde välja att får det hem eller levererat till vanliga utlämningsstället

På DHL blev det så - men inte UPS. Leverans innan kvällen. Det blev det verkligen. Den bruna bussen kom 18:50 - och 19:00 är tydligen deadlinen.
DHL kom också idag - till utlämningsställe. Ville inte åka ut - så det får bli söndag - eftersom dom har stängt imorgon 1:a maj. Tobak brukar alltid vara öppna, men denna ville tydligen gå i tåget…?

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Blä, Amazon (men tack för tipset iaf)... är ju såna jag var ute efter, lite billiga slit-och-släng fodral i typ silikon eller liknande. Hoppas det dyker upp på fler ställen.

Beställde 4-pack och 2 olika Belkin-ringar från Apple till att börja med.

Många kopior är inte öppna i båda sidorna. Då får man välja om man vill ha Appleloggan eller eventuell gravyr som skall synas. ?

Man kan inte mer än beundra Apple leveranstid (inkl gravering) och deras förpackningar - som vanligt. Jag undrar över formatet på 1 AirTag när den med 4 är så kompakt?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-05-03 18:50

Inte konstigt att det tar tid med paketen för DHL. Paket åker in på Arlanda, sedan ut och in igen.

Ursprungligen av MatsOlov:

Inte konstigt att det tar tid med paketen för DHL. Paket åker in på Arlanda, sedan ut och in igen.

Jo, vi uppe i norr vet att Arlanda är ett stort område

Fick mina idag (delade ett fyrpack, de kom igår till min medköpare, fick mina idag)

Fungerar utan problem med 14.6 beta 2

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-05-05 10:30

Nu ligger min första Air Tag i handen. I kväll skall jag tillverka ett fodral för att sätta den i nyckelringen. Blir nog fler framöver och det kan bli en bra present till familj och bekanta med iPhones.
Jag får köpa på mig några 4-pack och sedan tillverka särskilda hållare till varje mottagare.

Ursprungligen av MatsOlov:

Nu ligger min första Air Tag i handen. I kväll skall jag tillverka ett fodral för att sätta den i nyckelringen. Blir nog fler framöver och det kan bli en bra present till familj och bekanta med iPhones.
Jag får köpa på mig några 4-pack och sedan tillverka särskilda hållare till varje mottagare.

Jag gjorde en fulmontering (med hjälp av dremel) för att få plats i den ask som jag har min hörapparater.

Då och då lägger jag asken på fel ställe så det kommer nog ge mig sinnesfrid framöver:). Att tappa bort dem har en katastrofal inverkan på mitt vardagsliv

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-05-06 06:15
Ursprungligen av timofej:

Hade du problem med att hitta bilden utan Airtag när du väl insåg att bilen inte var där den brukade vara?

Inte den gången, men på en fullsmetad parkering utanför ett riktigt stort köpcentra kan det vara svårt. Redan på 40-50-talen fanns det att köpa lampor i olika färger att fästa på bilens radioantenn, så du skulle hitta till din bil.

Jag har även en gammal jobbarkompis som åkte iväg med fel bil en gång efter ett biobesök. Hans nyckel passade i en annan bil av samma märke, modell och färg, men den andra ägarens nyckel passade inte i min kompis bil.

Ursprungligen av MatsOlov:

Inte den gången, men på en fullsmetad parkering utanför ett riktigt stort köpcentra kan det vara svårt. Redan på 40-50-talen fanns det att köpa lampor i olika färger att fästa på bilens radioantenn, så du skulle hitta till din bil.

Jag har även en gammal jobbarkompis som åkte iväg med fel bil en gång efter ett biobesök. Hans nyckel passade i en annan bil av samma märke, modell och färg, men den andra ägarens nyckel passade inte i min kompis bil.

Jag har lite svårt att förstå varför vi ibland har så svårt att acceptera andras användningsområden. Jag har inte sett någon som gör narr av mig bara för att jag utnyttjar det faktum att telefonen är bluetoothparad med min bil och därför automatiskt sparar bilens position när jag parkerar. Då tycker de flesta att det är en "häftig" funktion.

Har man inte bluetooth i bilen (det finns så gamla bilar fortfarande) så är det ingen dum ide att använda en Airtag för motsvarande funktion.

Jag lade iofs min andra tagg i bilen idag men det är för att jag vill se om min fru hittar den när jag sätter den i "lost mode"

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2021-05-06 06:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har lite svårt att förstå varför vi ibland har så svårt att acceptera andras användningsområden. Jag har inte sett någon som gör narr av mig bara för att jag utnyttjar det faktum att telefonen är bluetoothparad med min bil och därför automatiskt sparar bilens position när jag parkerar. Då tycker de flesta att det är en "häftig" funktion.

Har man inte bluetooth i bilen (det finns så gamla bilar fortfarande) så är det ingen dum ide att använda en Airtag för motsvarande funktion.

Jag lade iofs min andra tagg i bilen idag men det är för att jag vill se om min fru hittar den när jag sätter den i "lost mode"

Sparande av position, är det på android?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-05-06 08:43
Ursprungligen av mattiL:

Sparande av position, är det på android?

Vet inte hur det fungerar på android, men det finns i alla fall på iPhone. Praktiskt när jag tex sitter på ett pass långt ut i skogen, då vet jag exakt vart bilen står.

Ursprungligen av mattiL:

Sparande av position, är det på android?

Motsvarande funktion finns säker på någon andriodvariant men jag kan ingenting om Android. Jag refererar alltid till Iphone

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-05-06 09:52
Ursprungligen av mattiL:

Sparande av position, är det på android?

https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-05-06 10:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har lite svårt att förstå varför vi ibland har så svårt att acceptera andras användningsområden.

Om du syftar på mig visst är jag skeptisk till något som jag själv inte ser någon nyttja av. Men jag ändrar mig gärna om någon kommer med en förklaring som jag kan relatera till.

Att glömma var man ställt bilen på eget jobb eller hos kunden rättfärdigar inte Airtag enligt mig, därav var min fråga. Och min skepsis har faktiskt bekräftats. Att hitta bilen på en stor parkering är ett mer förståeligt argument, även om jag personligen inte skulle skaffa mig Airtag bara pga det. Men jag kan förstå att vissa människor kan finna det bekvämt att slippa tänka på var de lämnat bilen.

Syftet är att jag frågar så gärna om Airtag (och andra nymodigheter) är att just finna argument för att skaffa mig ny teknik. Jag gillar teknik och vill gärna ha nya prylar men har svårt att motivera dem för mig. Och era argument hjälper mig att hitta en ursäkt varför jag behöver dem.

Förresten tyckte jag att just din lösning för hörapparaten var väldigt användbar (även om jag själv inte använder hörapparat)! ?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2021-05-10 02:06

Mitt rekord är 50min i Nordstans p-hus. Lyckades hitta en väns och en släktings bil innan jag fann min egen...
Iaf, blev en 4-pack och två Belkin. Bilnyckel, jobbnycklar, frugans nycklar och en till datorväskan.
Som jag har längtat!

Ursprungligen av reboot81:

Mitt rekord är 50min i Nordstans p-hus. Lyckades hitta en väns och en släktings bil innan jag fann min egen...
Iaf, blev en 4-pack och två Belkin. Bilnyckel, jobbnycklar, frugans nycklar och en till datorväskan.
Som jag har längtat!

Det finns ett helt Seinfeldavsnitt om att tappa bilen i ett parkeringshus

Btw. Fick min billiga (och nu är de ännu billigare) airtagshållare.

Duger bra (amazon)

Beställde en från Amazon 10 dagar sedan - kom idag. Helt ok. Läder 68kr

Bevaka tråden