Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iMac finns redan ute på YouTube

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den nya 24 tums iMac ska inte släppas förrän på fredag men redan nu har en unboxing letat sig ut på YouTube.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2021-05-18 09:31

Videon bortplockad igen? ?

Ursprungligen av Jeo:

Videon bortplockad igen? ?

Japp men ploppar upp på nytt som ogräs så nu finns en ny redan.

  • Medlem
  • 2021-05-18 09:53
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-05-18 10:43

Riktigt snygg modell. Behöver byta ut föräldrarnas 2009 Mac mini och nya iMac skulle passa dem perfekt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-05-18 16:35
Ursprungligen av MatsOlov:

Riktigt snygg modell. Behöver byta ut föräldrarnas 2009 Mac mini och nya iMac skulle passa dem perfekt.

Har börjat vända gällande utseendet. Kan nog leva med ”hakan”. Gillar designen överlag och färgerna.

Väntar dock till nästa år (och förhoppningsvis nästa generation) innan jag bestämmer mig för om jag ska köpa iMac eller MacBook.

Nu finns en hel drös unboxing. Har beställt en blå och vad jag kan se på videorna så kommer det att bli grymt snyggt!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2021-05-18 20:24

Eftersom jag har en 27" idag så tror jag att jag avvaktar. Mina alternativ just nu är en framtida 32-34" iMac eller "what ever" eller en Mini M1 + en generisk 32" 4K" skärm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-05-18 23:46

Det som för mig blir en big no no är att skärmen inte går att justera upp och ned. Annars mkt snygg och helt fantastisk faktiskt.

  • Medlem
  • 2021-05-19 07:03
Ursprungligen av xms67:

Det som för mig blir en big no no är att skärmen inte går att justera upp och ned. Annars mkt snygg och helt fantastisk faktiskt.

Du kan köpa den utan stativ och med en VESA-adapter istället.

https://www.apple.com/se/shop/buy-mac/imac-ve...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-05-19 07:49
Ursprungligen av Ljung:

Du kan köpa den utan stativ och med en VESA-adapter istället.

https://www.apple.com/se/shop/buy-mac/imac-ve...

Det hade jag helt missat, tack!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-05-19 13:27
Ursprungligen av xms67:

Det som för mig blir en big no no är att skärmen inte går att justera upp och ned. Annars mkt snygg och helt fantastisk faktiskt.

Jag har höj och sänkbart bord. Generellt tror jag folk sitter med för högt bord och tillika skärm. Som med bilkörning skall du sitta med 110 graders lutning på överkroppen och nacken rak.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-05-20 07:31
Ursprungligen av MatsOlov:

Jag har höj och sänkbart bord. Generellt tror jag folk sitter med för högt bord och tillika skärm. Som med bilkörning skall du sitta med 110 graders lutning på överkroppen och nacken rak.

Min bild är också att många har skärmen för högt. Jag hade det tidigare och började få känningar i nacke och axlar när hemarbetet varat ett tag. En ergonom hjälpte mig digitalt och det viktigaste rådet var att sänka skärmen. Det gjorde susen.

1
Bevaka tråden