Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple Watch Series 7 får samma design som iPhone 12

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Raka kanter och flera färgalternativ har snart blivit standard för Apples produkter och till hösten kan det vara Apple Watch tur.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-05-19 07:51

Är det efterfrågat? Jag måste säga att jag är kluven(det kommer väl sluta med att jag älskar det..?), på iPhone är det ju underbart, men på klockan?

Bra fråga men jag tar fasta på detta

Citat:

designen kommer att vara mer ”subtil” än nämnda produkter

. Raka (och underförstått skarpa) kanter på en armbandsprodukt känns inte helt optimalt

Färgschemat har jag ingenting emot även om jag är väldigt förtjust i min röda!

Mer intressant är frågan om Apple får till blodtrycksmätning som Samsung kommer med (eller om deras modell redan har kommit - jag har noll koll på det eftersom jag ändå inte tänker byta:))

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-05-19 20:07
Ursprungligen av xms67:

Är det efterfrågat? Jag måste säga att jag är kluven(det kommer väl sluta med att jag älskar det..?), på iPhone är det ju underbart, men på klockan?

Jag är nöjd så länge man kan fortsätta använda sina befintliga armband.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-05-19 21:41

Jag hoppas denna formfaktor blir verklighet.

Den nuvarande är enligt mig förlegad och bör ersättas med en som liknar övriga produkter och ger ett mindre bulkigt intryck. Det där med skarpa kanter anser jag vara ett icke-problem eftersom dessa knappast kommer att existera. Rundade kanter men raka, istället för välvda, sidor.

Ursprungligen av BlackSmp:

Bra fråga men jag tar fasta på detta . Raka (och underförstått skarpa) kanter på en armbandsprodukt känns inte helt optimalt

Det var min första tanke när jag såg bilden av klockan. Skarpa kanter – det kommer vara obehagligt att ha den på sig! Vi får se om det stämmer…

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-05-19 23:33
Ursprungligen av The Real Viking:

Det var min första tanke när jag såg bilden av klockan. Skarpa kanter – det kommer vara obehagligt att ha den på sig! Vi får se om det stämmer…

Var ser du de skarpa kanterna? Jag förstår inte det. De är ju runda. Sidorna kontra under/ovandel är ju rätvinkliga mot varandra men det gör ju inte kanterna till skarpa.

Senast redigerat 2021-05-19 23:43
Ursprungligen av zinned:

Var ser du de skarpa kanterna? Jag förstår inte det. De är ju runda. Sidorna kontra under/ovandel är ju rätvinkliga mot varandra men det gör ju inte kanterna till skarpa.

Under en längre tid märker man en nedre skapa kanten (även om den är rund). Det känns påtagligt. Så var det för MacBook Pro datorerna i början, sedan gjorde Apple dem mindre skarpa och det blev genast bättre.
Jag såg andra prototypbilder (i AppleInsider) med liknande platt form, men i dessa bilder var kanterna mer avrundade, jämfört med bilderna vi såg i artikeln.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-05-20 21:58
Ursprungligen av The Real Viking:

Under en längre tid märker man en nedre skapa kanten (även om den är rund). Det känns påtagligt. Så var det för MacBook Pro datorerna i början, sedan gjorde Apple dem mindre skarpa och det blev genast bättre.
Jag såg andra prototypbilder (i AppleInsider) med liknande platt form, men i dessa bilder var kanterna mer avrundade, jämfört med bilderna vi såg i artikeln.

Jag hade en bild som egentligen skulle tagits med i mitt inlägg ovan men detta forumet är helt värdelöst när det kommer till bilder så jag kunde inte få med det.

Hur som, klockan sitter på handleden och kanten pressas heller aldrig mot någon del av kroppen likt telefonen kan göra i handen/fingrarna när man håller den. Jag kan inte se att en skarp kan, i detta fallet fortfarande rund i mitt tycke, skulle utgöra något som helst problem.

Ursprungligen av Chaosstar:

I praktiken så ser jag ingen större skillnad. Ingen bild visar den vanligaste vyn, snett uppifrån när jag tittar på klockan på min handled eller snett från kortsidan när jag tittar på min arm men inte på klockan

Nåväl, jag är mer intresserad om det kommer blodtrycksmätare eller inte

Personligen så skulle jag formulera det där som "rak sida", kanterna är avfasade på denna rendering. Hela diskussionen beror mest på hur vi tolkar orden kant och rak. Dvs som vanligt, en pseduodiskussion

Senast redigerat 2021-05-21 06:41
Ursprungligen av BlackSmp:

I praktiken så ser jag ingen större skillnad. Ingen bild visar den vanligaste vyn, snett uppifrån när jag tittar på klockan på min handled eller snett från kortsidan när jag tittar på min arm men inte på klockan

Nåväl, jag är mer intresserad om det kommer blodtrycksmätare eller inte

Personligen så skulle jag formulera det där som "rak sida", kanterna är avfasade på denna rendering. Hela diskussionen beror mest på hur vi tolkar orden kant och rak. Dvs som vanligt, en pseduodiskussion

Japp, det var liknande bild som jag såg på Appleinsider. Dess avfasade kanterna bör behagliga, jämfört med föregående bild som verkade inte ha avfasade kanter.

1
Bevaka tråden