Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magic Mouse tappar Bluetooth OSX 10.13.6....

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kållered
  • 2021-06-13 14:38

Hej, den senaste tiden har min Magic Mouse börjat förlora kontakten bara man rör sig en decimeter över skärmen, den återupptar kontakten och tappar, så kan det fortgå.

Har sökt om det kan finnas uppdatering av Bluetooth, eller är det helt enkelt musen som behöver bytas. Den är inte billig att köpa ny.

Någon som har erfarenhet och hittat lösning?

Mvh
Maths

Vilken Mac är det som musen är parkopplad till?
Jag hade dragit ut alla USB enheter och sett om det gjort någon skillnad. Framförallt USB 3 enheter.
Jag hade problem med ett trådlöst USB headset (som går via sin egen bluetooth dongel) när det var anslutet i en USB 3 port och fick sätta det i en passiv USB 2 hub för att det skulle fungera.

  • Medlem
  • 2021-06-13 17:07

Har du prövat att ta bort den och lägga till den igen?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2021-06-13 19:08

Jag har råkat ut för detta ett antal gånger. Det finns, åtminstone för mig, två åtgärder:
1 starta om enheten (i mitt fall en imac och en mini) ; jag misstänker minnesläckor
2 vänta tills grannen har slutat använda sin micro; vanligare än man tror (de använder samma frekvensområde). I mitt fall så har grannen sitt kök utmed väggen mot mitt vardagsrum.

1
Bevaka tråden