Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: iPhone 12 Mini slutar tillverkas

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPhone 12 Mini har länge ryktats visa låga försäljningssiffror och nu verkar de sista exemplaren ha tillverkats.

Läs hela artikeln här

Jättetråkigt om iPhone 12 mini är sista telefonen i litet format. Mina barn har 12 mini:s och varje gång jag håller i dem (när jag väl får röra telefonerna) blir jag imponerad av hur små de är men att ändå allt ryms; bra kameror, face id och supersnabb processor.
Enda gången som de är lite för små skulle i så fall vara om man tittar mycket på film och YouTube, men vid vanligt användande duger de gott och väl.
Det lustiga är att jag skriver mindre fel (feltryckningar) på den lilla skärmen än vad jag gör med min 12pro. Det är samma när jag testade min gamla iPhone 4. Trycker på rätt bokstäver nästan jämt men tycker det ofta blir fel på min iPhone 12 pro. Fattar det inte...
Hoppas i alla fall att det blir en 13 mini. Om inte annat skulle 12 mini få axla rollen som iPhone SE3 hur bra som helst.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-06-22 15:35

Det är väl självklart att den slutar tillverkas nu. Dags att ställa om tillverkningen till iPhone 13 för att kunna få ut dom till hösten.

Apple har räknat ut att dom här sista 12orna är slutsålda lagom till dess.

Så är det nog de vill inte ha för många iPhone 12 Mini i lager innan 13 tar vid.

Om allt går som det ska så köper jag en 13 Mini i höst, och ger min 12 Pro till min fru!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-06-23 12:37

Ändå lite överraskad av att den säljer så dåligt. Å andra sidan är jag en sådan som ofta gnällt på att telefonerna blir för stora när Olle låtit dem växa. Men skulle jag köpa en Mini? Absolut inte, skulle aldrig kunna gå tillbaka.

Att de slutat tillverkas känns dock helt naturligt inför skifte till 13.

Ursprungligen av xms67:

Ändå lite överraskad av att den säljer så dåligt. Å andra sidan är jag en sådan som ofta gnällt på att telefonerna blir för stora när Olle låtit dem växa. Men skulle jag köpa en Mini? Absolut inte, skulle aldrig kunna gå tillbaka.

Att de slutat tillverkas känns dock helt naturligt inför skifte till 13.

Jag tror att försäljningen delvis beror på att de återupplivade SE som också är en kompakt mobil men betydligt billigare. Vad jag förstår har den sålt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-06-25 00:56
Ursprungligen av johnh3:

Jag tror att försäljningen delvis beror på att de återupplivade SE som också är en kompakt mobil men betydligt billigare. Vad jag förstår har den sålt bra.

Ligger kanske något i att vill man ha en något mindre mobil så tar man gärna någon som dessutom är billig.

Så synd. Man hoppas att dom ändå nöter på med en iPhone 13 Mini innan dom lägger ner helt. Jag kände på en 12 Mini igår och tänkte "Fan vilken bra storlek!" och var nära ett impulsköp. Men så insåg jag hur jävla korkat det är med tanke på att jag får iPhones av min arbetsgivare med jämna mellanrum. Just nu en iPhone XR.

Så jag lyckades hämma impulsen. För den här gången.

  • Medlem
  • 2021-06-25 09:39

Både SE och 12 mini har tämligen klena batterier, med tanke på kraften innanför huven, och eftersom många idag i stort lever sitt liv via skärmen är batteritid väldigt viktigt. På Gsmarena anger man 59h respektive 69h i batteriuthållighet jämfört med Iphone 12 som har 84h. Iphone 11 har hela 94h, nästan dubbelt upp mot SE. Det kan vara en förklaring. I kombination med priset lär de flesta då välja en 12:a mot en 12 mini.

Sålt min 12 Mini till min syster, som var i behov av en ny iPhone.
Jag har varit i stugan i drygt två veckor och då kändes den aningen liten när man surfade på kvällarna.. Så i perspektiv tror jag hade valt den vanliga 12.an om jag hade köpt idag. Blev en Samsung Galaxy S21 dock.
Känns som en bra kompromiss med storleken, aningen större men inte otymplig.

Lite sugen på Android igen efter ha varit på iPhone länge. Kanske återkommer till iPhone när 14 serien kommer.
Har dock två iPads och en Apple TV fortfarande så helt har jag inte lämnat iOS.

1
Bevaka tråden