Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera en förlorad iPhone när man inte kommer in på Apple-id.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min son har glömt vart han la sin mobil senast. Vi har letat på tomten och i huset flera ggr men kan inte hitta den alls. Tyvärr kommer han inte in på sitt Apple-id då han försökte med fel lösenord för många ggr . Så vi får inte tillgång till den först om 30 dagar enligt Apple .

Så hur kan han radera mobilen fast han inte kommer in i den?
Den har ännu batteri då de går att ringa men den är ljudlös . Så de gör ju sökningen svårare .
Kan dock inte ringa vanliga samtal utan enbart FaceTime samtal eller via whats up. Så mobilen verkar finnas relativt dold.
Så hur ska man göra ?

Har letat efter appar som kan spåra men ingen lycka där på hitta en app som kan spåra olagligt ?

Du kan anmäla den som borttappad till polisen och sedan spärra den via operatören, men att slå på Hitta eller liknande tjänst går inte.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-07-16 12:20
Ursprungligen av barbapappa_86:

Du kan anmäla den som borttappad till polisen och sedan spärra den via operatören, men att slå på Hitta eller liknande tjänst går inte.

Polisen eller operatören kan inte radera telefonen, bara spärra IMEI så den inte går att koppla upp mot telefonnätet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-07-16 17:09
Ursprungligen av mini86:

Kan dock inte ringa vanliga samtal utan enbart FaceTime samtal eller via whats up. Så mobilen verkar finnas relativt dold.

Det här påstående tolkar jag som att GSM/3G/4G (mobiltelefoni) saknar täckning (=kan inte ringa vanliga samtal), men att den hittar ett trådlöst nätverk (wifi) som den har rätt att ansluta till. Och sedan tolkar jag frånvaron av referens till Hitta betyder att mobilen inte ingår i ett familjeabonnemang och kan hittas den vägen.
Men tillgång till wifi betyder ju att den är *väldigt* nära, så det vore ju kul om ni kunde hitta den. Lycka till!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2021-07-20 17:21

Är BlueTooth påslaget? I så fall kan ni "pejla" den genom att se om den dyker upp i en annan telefon när man går omkring....

1
Bevaka tråden