Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver nya lurar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2021-07-24 13:10

Hej,

Jag har ett hörlursproblem.

Jag har ett par SteelSeries Siberia v2 hörlurar (headset) som jag är väldigt nöjd med. OERHÖRT bekväma och låter bra utifrån mina krav. Tyvärr börjar de att åldras, framför allt öronmusslornas ytbeläggning men även ”skallbandets fjädrar/resår”.

Som förnyelse köpte jag ett par AudioTechnica ATH M50x. De låter bra - men - blir väldigt obekväma att ha på huvudet för mer än kortare stunder. Stoppningen av huvudbygeln är för hård, öronmusslorna för täta (svett) och för små (jag har ganska stora öron).

Så vad kan ni rekommendera?

Vad jag använder dem till:

- Minecraft (dataspel) (kunna höra ljud från olika riktingar i spelet)

- Filmer, hembio (grannarna gillar inte mitt hembio högtalarsystem) (de klagar på att fönsterrutorna skakar , vilket jag inte förstår )

Så kraven är:

- Helst trådade (för trådlösa måste man alltid hålla på och bråka och ha koll på laddningen av batterierna)

- Bekväma (även för stora öron)

- Bra ljudeffektkraft (skallskakande möjlighet, eftersom ”rumpskakande” inte är ”on the table” enl. grannarna)

- (Dolby surround kanske) (inget krav just nu)

- Prisområde: 1500-2500 kr (i ett extremfall c:a 5000 kr men då ska skallbenen kunna skaka:-).

Beyer Dynamics DT.. serie ser ut att ha väldigt bekväma öronmusslor men verkar vara riktade mer mot professionella musiker/sångare (studio monitors) där ljudnogrannhet är prioritet ett. Vad de kan erbjuda vad gäller att uppfatta filmspecialeffekter (dynamik) har jag ingen aning om men vill gärna ha lite ”input”.

Mera tips och idéer?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2021-07-24 20:21

Hyperx cloud 2.
Superbekväma, bättre ljud än dina siberia.
Inte lika bra som m50x dock eller beyer dynamics dock.

1
Bevaka tråden