Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MagSafe batteripack och indikatordioden

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon annan som har skaffat batteripacket och kan svara på hur det ser ut för er?

När jag laddar batteripacket så blinkar laddningsindikatorn till, lyser gult en stund (ca 9 sekunder) men slocknar sedan så att indikatorn är släckt under hela laddprocessen. Detta gör det svårt att se om den är fulladdad eller inte - jag måste dra ut sladden och stoppa in den igen.

Hur ser det ut för er?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-08-09 09:27

Vad säger Apple?

https://support.apple.com/en-us/HT212174

"While your MagSafe Battery Pack is charging, the status light might flash. If it flashes green, your battery pack is fully charged. If it flashes amber, your battery pack might need more time to charge. "

Ursprungligen av Gäddnos:

Vad säger Apple?

https://support.apple.com/en-us/HT212174

"While your MagSafe Battery Pack is charging, the status light might flash. If it flashes green, your battery pack is fully charged. If it flashes amber, your battery pack might need more time to charge. "

Jag har läst det där innan jag skrev inlägget och det står ”Might flash”

Jag skulle vilja veta hur det fungerar hos andra för att förstå om det beteende som jag observerar är normalt

Det påminner ganska mycket om hur det fungerar för AirPods men där går det att gå indikation utan att plugga ut/in laddningen

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-08-09 10:01

Så du litar inte på att Apple har rätt när dom skriver att den "might flash", du hoppas på att någon annan har en som blinkar hela tiden.

  • Medlem
  • 2021-08-09 10:19

På svenska: https://support.apple.com/sv-se/HT212174

”En gul statuslampa visas medan MagSafe-batteriet laddas. En grön statuslampa visas kort när MagSafe-batteriet är fulladdat.”

Inte lika vagt som på engelska. Men vad är rätt?

Ursprungligen av Gäddnos:

Så du litar inte på att Apple har rätt när dom skriver att den "might flash", du hoppas på att någon annan har en som blinkar hela tiden.

Det är väl ganska uppenbart vad jag frågar efter? Har du något batteripack så att du kan svara på min fråga?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-08-09 10:25
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är väl ganska uppenbart vad jag frågar efter? Har du något batteripack så att du kan svara på min fråga?

Fundera istället över varför du tror att någon skulle ha fått en som beter sig helt annorlunda än vad Apple säger att den ska göra. Kanske ändras det i framtiden med en ny firmware, kanske går det snabbare om du skickar dina önskemål till Apples feedback sida.

Ursprungligen av Alix:

På svenska: https://support.apple.com/sv-se/HT212174

”En gul statuslampa visas medan MagSafe-batteriet laddas. En grön statuslampa visas kort när MagSafe-batteriet är fulladdat.”

Inte lika vagt som på engelska. Men vad är rätt?

Det beteende som jag ser är:
* Gul lyser i ca 9 sekunder när laddaren ansluts
* Sedan så är LED:en mörk
* Jag har ingen aning om den blinkar grönt batteriet är fulladdat (utöver att den blinkar grönt om den är fulladdad och jag ansluter laddaren)

Det som jag förväntat mig är att den lyser gult under laddning som det är skrivet här men det är frustrerande med en mörk LED under laddning.

  • Medlem
  • 2021-08-09 10:30
Ursprungligen av BlackSmp:

Det beteende som jag ser är:
* Gul lyser i ca 9 sekunder när laddaren ansluts
* Sedan så är LED:en mörk
* Jag har ingen aning om den blinkar grönt batteriet är fulladdat (utöver att den blinkar grönt om den är fulladdad och jag ansluter laddaren)

Det som jag förväntat mig är att den lyser gult under laddning som det är skrivet här men det är frustrerande med en mörk LED under laddning.

Jämfört med den svenska beskrivningen verkar din inte funka som den ska. Det kan ju vara fel på den. Kanske bäst att reklamera, eftersom grejer som laddas alltid kan utgöra en risk för brand.

Som jag ser det rent allmänt borde den gröna lampan lysa permanent när den är färdigladdad, för man står ju inte direkt och bevakar att den ska bli grön en kort stund. Min MBP:s laddkabel lyser grönt med fast sken när den är färdigladdad, och bärnstensfärgad med fast sken när den laddar. Optimalt, tycker jag.

Tänk på Trivselreglerna. /Moderator

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-08-09 11:05

"Might flash" är ju en jättekonstig indikator. ?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har läst det där innan jag skrev inlägget och det står ”Might flash”

Betyder det att de inte vet riktigt? ?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Betyder det att de inte vet riktigt? ?

Jag letade runt och hittade en tråd som förklarade. Batteripacket beter sig just så där som jag beskriver.
Den svenska texten är en översättning av en tidigare version av den amerikanska texten.

Nåväl, det vet det som jag ville veta. Jag tycker fortfarande att det är mindre optimalt och på gränsen till dumt men inte en dealbreaker.

Skillnaden mot airpods är att där är det möjligt att få en indikation utan att behöva dra ut lightningkontakten.

1
Bevaka tråden