Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spec för att få någorlunda pigg MacBook/air

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har funderingar på att köpa en beg MacBook Pro eller air.
Jag kommer använda den främst till att underhålla mitt gigantiska apple musikbibliotek som ligger på en nas.

Men det är ju förstås önskvärt att kunna använda den till andra saker där iPad inte räcker till.
Vilka årsmodeller är prisvärda som beg och intressanta ?
Hade tänkt mig runt 5000 får man något vettigt för den pengen?

  • Medlem
  • ISS
  • 2021-08-13 23:18

:/ Allt är knepigt och ibland hör det ihop med hur mycket kan kan tänka sig fixa eller inte.

Jag hade en en skitgammal MB Air till i våras.

Om vi pratar annat än dator.. jag har även iPad Air som jag trivs utmärkt med - den gör vad den ska vid min musikanläggning.

Jag har en nyare MPB som suger getmage. Den kan jag ge bort för en spottstyver. Jag har flera maskiner som är lika dåliga.

Men, jag orkar inte annonsera dessa. Framförallt inte på Blocket. Hellre slänger jag iväg dessa saker då jag inte orkar med blocketköpare. Jag har faktiskt skänkt mycket till välgörenhet bara för att jag inte orkar med beg.marknaden.

Ok hör av dig om du blir sugen på att skänka något

Ursprungligen av M37:

:/ Allt är knepigt och ibland hör det ihop med hur mycket kan kan tänka sig fixa eller inte.

Jag hade en en skitgammal MB Air till i våras.

Om vi pratar annat än dator.. jag har även iPad Air som jag trivs utmärkt med - den gör vad den ska vid min musikanläggning.

Jag har en nyare MPB som suger getmage. Den kan jag ge bort för en spottstyver. Jag har flera maskiner som är lika dåliga.

Men, jag orkar inte annonsera dessa. Framförallt inte på Blocket. Hellre slänger jag iväg dessa saker då jag inte orkar med blocketköpare. Jag har faktiskt skänkt mycket till välgörenhet bara för att jag inte orkar med beg.marknaden.

2015-modellerna (MBP) anses ju i vissa kretsar vara de bästa från 10-talet. Detta tack vare att det var de sista som kom innan fjärilstangentbordet. Dessutom lämpar de sig särskilt väl för att uppgradera SSD om man vill, med hjälp av en liten adapter. Kolla bara att batteriet inte har svällt, och håller laddning någorlunda väl. Sen är det väl inte det roligaste att lägga fem tusen på en 6 år gammal dator, men det är upp till var och en. Det är den äldsta årgången som kommer stödjas av nya macOS Monterey dessutom.

Vill man ha något nyare som fortfarande inte kostar för mycket, kanske en MBA från 2015-2017 (såldes fram till 2019) kunde vara något.

1
Bevaka tråden