Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10 i 1 hub med utbytbar SSD (N.2 NVMe / SATA) *ingår ej*

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Klarar N.2 NVMe / SATA upp till 8TB fast dessa ä'r ju snuskit dyra, men funderar själv på en 2TB för 2k.

Indiogogo: 10 i 1 Hub med SSD plats

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2021-08-18 14:20
Ursprungligen av CekariYH:

Klarar N.2 NVMe / SATA upp till 8TB fast dessa ä'r ju snuskit dyra, men funderar själv på en 2TB för 2k.

Indiogogo: 10 i 1 Hub med SSD plats

Shit vad smart, intressant hur de klarar värmen på NVMe.

Ursprungligen av Esse:

Shit vad smart, intressant hur de klarar värmen på NVMe.

Det står lite om värmen på sidan eller om det var i Comments, så vad jag förstår så ska det funka bra.

I annonsen står det TF-card, vilket är detsamma som microSD om nån undrar

Vilken N.2 NVMe SSD som är någorlunda snabb ska man satsa på?

Funderar på detta: Kingston SSD

men har lite dålig erfarenhet med Kingstons SD-kort.

Hittade ACASIS på FB också, där det diskuteras om lite allt möjligt om denna hub.

Acasis Hub på Facebook.

Verkar ju vara en riktigt bra deal! Den 10? 12? 14?-in-one Hyperdrive-hub jag skaffade i samband med min 15" MBP 2017 kostade betydligt mer utan SSD-funktion.

Behöver jag den? Njaaa... Vill jag ha en? Definitivt!

Tillägg: Nu vet jag varför jag måste ha en - som backup-disk till min dagliga SuperDuper-kloning! Då slipper jag ha den lösa 2,5"-disken som nu är permanent inkopplad via en av hubarna.

Ursprungligen av CekariYH:

Vilken N.2 NVMe SSD som är någorlunda snabb ska man satsa på?

Funderar på detta: Kingston SSD

men har lite dålig erfarenhet med Kingstons SD-kort.

Just M2-SSD har jag ingen erfarenhet av, men har skaffat ett gäng prisbilliga 2,5" SSDer från Kingston och skruvat in i både pc-laptops och i en mac mini som en del av en hemsnickrad fusion drive. Inga problem även flera år efteråt. Vad gäller SD-kort och USB-minnen har Kingston funkat bra för mig även om jag i regel kör SanDisk.

1
Bevaka tråden