Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appruta

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2021-09-02 21:10

Jag har fått en grå ruta längst ner på telefonen som var fylld med appar hur får jag bort den? Det var en rad med 4 eller appar men dom gick att ta bort men själva rutan får jag inte bort

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2021-09-02 21:19

Jag tror inte du ska ta bort den, det ser ut som du raderat alla dina appar från din Dock som sedan blivit grå.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-09-02 21:20

den kan du inte ta bort

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-09-02 23:29

Fyll den med appar.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2021-09-02 23:48

Men jag har inte alltid haft den där. Jag har haft alla mina appar i appbiblioteket. Men igår så höll jag telefonen och en massa andra saker slarvigt i handen och sen när jag tittade på den så såg jag att alla appar vibrerade så som när man ska radera en app. Då hade det blivit så att det hade flyttats 4-5 appar till den rutan på en tidigare helt tom sida. Så den borde gå att radera på något sätt??

Ursprungligen av henke21:

Men jag har inte alltid haft den där. …
Så den borde gå att radera på något sätt??

Det har åtminstone tidigare funnits sätt att få den att försvinna, men det har väl alltid varit temporära lösningar/glitchar där den kommer tillbaka när man rör skärmen.
Det finns ingen inställning för att ta bort docken helt!

Ursprungligen av henke21:

Jag har fått en grå ruta längst ner på telefonen som var fylld med appar hur får jag bort den? Det var en rad med 4 eller appar men dom gick att ta bort men själva rutan får jag inte bort

Om jag tolkar bilden korrekt ser det ut som att du har råkat skapa en ny hemskärm men utan appar och sedan tagit bort/flyttat apparna men sidan blivit kvar. Alltså du har redan minst en sidan innan den här med en eller flera appar.

Om så testa att långtrycka på en App så att den börjar vobbla. Sedan flyttar du den till höger in i den tomma hemskärmen och placerar den ovanför den gråa raden. Släpper och trycker bredvid appen så att den låser sig. Nu borde du endast ha en app på hela sidan. Sen gör du om samma sak fast omvänt. Flyttar den enda appen genom att långtrycka och flytta tillbaka appen där du vill ha den. Om min gissning är korrekt borde sista sidan nu försvinna.

1
Bevaka tråden