Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SL-kort/apple pay/apple watch

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-09-08 09:47

Hej
Försöker googla mig fram till om en apple watch går att blippa på bussens/tunnelbanans blipp-grej och då dras det pengar från min reskassa på mitt sl-kort. Vet nån? Har inte 30-dagarsbiljetteller så. Fyller bara efter behov.
Och vill inte dra från betalkort, bara från reskassan alltså.

Tack

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-09-08 10:31

Om jag förstår det rätt så har reskassan spelat ut sin roll sedan en tid. Du får inga billigare resor med SL-kortet längre än av kredit/betalkortet eller Swish i SL-appen ger dig vid enkelbiljetter (som jag får intrycket att du är ute efter). Kör på med det som är enklast för dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-09-08 10:44
Ursprungligen av frazze:

Om jag förstår det rätt så har reskassan spelat ut sin roll sedan en tid. Du får inga billigare resor med SL-kortet längre än av kredit/betalkortet eller Swish i SL-appen ger dig vid enkelbiljetter (som jag får intrycket att du är ute efter). Kör på med det som är enklast för dig.

Å fan! Det hade jag ingen aning om. Så då funkar det att blippa watchen med blippen och det dras via apple pay, är det rätt uppfattat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-09-08 11:13
Ursprungligen av frazze:

Om jag förstår det rätt så har reskassan spelat ut sin roll sedan en tid. Du får inga billigare resor med SL-kortet längre än av kredit/betalkortet eller Swish i SL-appen ger dig vid enkelbiljetter (som jag får intrycket att du är ute efter). Kör på med det som är enklast för dig.

Reskassan fungerar fortfarande och du får rabatt om du är senior. Läs mer på SL.se

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-09-08 12:08
Ursprungligen av Gnulia:

Reskassan fungerar fortfarande och du får rabatt om du är senior. Läs mer på SL.se

Är det en annan rabatt än den i SL-appen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-09-21 10:44
Ursprungligen av frazze:

Är det en annan rabatt än den i SL-appen?

Det är samma rabatt och sedan 13/9 är det även möjligt att ställa in sitt betalkort (som man med fördel har i sin Wallet så man kan blippa via Apple Pay) för rabatterat pris. För mer info se

https://sl.se/biljetter/res-med-betalkort/dina-resor-med-betalkort/

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-09-21 16:43
Ursprungligen av mol:

Det är samma rabatt och sedan 13/9 är det även möjligt att ställa in sitt betalkort (som man med fördel har i sin Wallet så man kan blippa via Apple Pay) för rabatterat pris. För mer info se

https://sl.se/biljetter/res-med-betalkort/dina-resor-med-betalkort/

Snyggt! Tack för länken, @mol!

1
Bevaka tråden