Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det något epostprogram som stöder Exchange activesync?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj,

Någon som har kännedom om det finns något bra mailprogram likt Outlook som använder activesync?
Både nya outlook och apples egna mailprogram stödjer inte activesync(EAS) utan kör något som kallas för EWS.

Senast redigerat 2021-09-17 11:21
Ursprungligen av Trexing:

...stödjer inte activesync(EAS) utan kör något som kallas för EWS.

Enligt den här artikeln stöds både EAS och EWS:
https://support.apple.com/sv-se/guide/deploym...

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-09-17 12:31
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Enligt den här artikeln stöds både EAS och EWS:
https://support.apple.com/sv-se/guide/deploym...

Denna tråden ligger i Mac & MacOS och i Mail för MacOS går det inte.

Men det går ju i nödfall att köra IMAP mot Outlook-servern.

Ursprungligen av Gäddnos:

...för MacOS går det inte...

Ok, jag såg bara den här formuleringen där MacOS nämns i artikeln: "...Både EAS (Exchange Active Sync) och EWS (Exchange Web Services) stöder följande Exchange-funktioner i iOS, iPadOS och macOS..:"

Fast det stycket handlar ju om kalenderfunktioner, ser jag nu. Så för mail funkar det kanske inte.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-09-17 12:46
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ok, jag såg bara den här formuleringen där MacOS nämns i artikeln: "...Både EAS (Exchange Active Sync) och EWS (Exchange Web Services) stöder följande Exchange-funktioner i iOS, iPadOS och macOS..:"

Fast det stycket handlar ju om kalenderfunktioner, ser jag nu. Så för mail funkar det kanske inte.

Jag får kanske backa. Har inte provat senaste två åren, men nu la jag till ett nytt Exchangekonto och anslöt med mina Outlook-uppgifter, det fick upp både mail, kalender, kontakter och lite annat. Men kan dock inte se nånstans vilket protokoll den pratar.

1
Bevaka tråden