Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt du behöver veta om iOS 15

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iOS 15 och iPadOS 15 släpps idag vid 19:00 så nu är det snart dags att uppdatera och testa på de nya funktionerna.

Läs hela artikeln här

Kraftig försämring i geek:

  • Medlem
  • 2021-09-21 10:18
Ursprungligen av D_Odell:

Kraftig försämring i geek:

Då har jag bättre tur! Min har blivit något snabbare*. En Iphone SE 1st gen. Test med IOS 11 den 10 mars 2018 respektive idag med IOS 15. Inte exakt samma version av Geekbench, men i alla fall.

*Hur det såg mellan dessa datum vet jag tyvärr inte.

Enligt Apple ska Siris svenska röst numera vara den moderna varianten som bygger på neural text-to-speech. Jag hör dock ingen skillnad. Hon låter lika styltig som vanligt.

Nån som har koll på om denna förändring verkligen skett eller hur den kan aktiveras?

  • Medlem
  • 2021-09-21 13:57
Ursprungligen av Sperious:

Enligt Apple ska Siris svenska röst numera vara den moderna varianten som bygger på neural text-to-speech. Jag hör dock ingen skillnad. Hon låter lika styltig som vanligt.

Nån som har koll på om denna förändring verkligen skett eller hur den kan aktiveras?

Vet inte, men Siri låter inget vidare.

  • Medlem
  • Götene
  • 2021-09-21 19:32

Varför får jag inte Livetext att fungera? iPhone 12 Pro

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-09-21 19:56
Ursprungligen av Zitram:

Varför får jag inte Livetext att fungera? iPhone 12 Pro

Fungerar ej på svenska… ?

Use Live Text and Visual Look Up on your iPhone

To turn on Live Text for all supported languages, go to Settings > General > Language & Region, and enable Live Text.
Live Text is currently supported in English, Chinese, French, Italian, German, Portuguese, and Spanish. You need an iPhone XS, iPhone XR, or later with iOS 15 to use Live Text.

Ursprungligen av Alix:

Då har jag bättre tur! Min har blivit något snabbare*. En Iphone SE 1st gen. Test med IOS 11 den 10 mars 2018 respektive idag med IOS 15. Inte exakt samma version av Geekbench, men i alla fall.

*Hur det såg mellan dessa datum vet jag tyvärr inte.

Var tydligen indexeringen som tog kraft.. Nu åter i balans ?

Märklig bugg i BankID. Nästan katastrof! När jag signerat med knappsats så ville banken jag skulle göra det ingen (inget konstigt med det) men den andra gången var alla knappar intryckna (mörkgråa) de jag använder för att signera. Så lätt för ”obehörig” att veta min kod. Detta är en bugg som jag aldrig upplevt tidigare. Så ha koll på iOS 15 och BankID!!

Senast redigerat 2021-09-27 08:32
  • Medlem
  • 2021-09-27 08:54
Ursprungligen av D_Odell:

... När jag signerat med knappsats så ville banken jag skulle göra det ingen (inget konstigt med det) ...

Det kan jag inte påminna mig om att jag har varit med om. Var det något speciellt som skulle göras?

Ursprungligen av Alix:

Det kan jag inte påminna mig om att jag har varit med om. Var det något speciellt som skulle göras?

Signering inget speciellt än vardagsbruk.

  • Medlem
  • 2021-09-27 09:09
Ursprungligen av D_Odell:

Signering inget speciellt än vardagsbruk.

Vilken app är det? Jag har konton i en sparbank, fast de är vilande, så jag kan inte testa just nu. Men i Länsförsäkringars app har jag inte behövt signera två gånger, vad jag kan minnas i alla fall.

Ursprungligen av Alix:

Vilken app är det? Jag har konton i en sparbank, fast de är vilande, så jag kan inte testa just nu. Men i Länsförsäkringars app har jag inte behövt signera två gånger, vad jag kan minnas i alla fall.

Buggen (säkerhets fail i hög grad) är åtgärdad om det är via iOS eller BankID vet ej..

1
Bevaka tråden