Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch 3 går ej att uppdatera till OS 8 och tappar parkoppling!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2021-09-24 09:43

Har i flera dagar försökt uppdatera min Apple Watch 3 till OS 8. Givetvis fungerade inte att bara välja uppdatera på klockan eller telefonen.
Har därför försökt nollställa ställa in som ny och uppdatera. Då tappar den parkopplingen.
Försöker installera uppdateringen innan jag ställer in som ny. Då tappar den parkopplingen.
Försöker då återställa till min backup. Då tappar den parkopplingen.

Vad mer kan jag testa?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-09-24 12:30

Det är troligen samma problem som med watchos 7 och Apple Watch 3. Det är för lite minne för att kunna genomföra en vanlig uppdatering. Du måste återställa din klocka istället. Under den processen ska den tappa parkopplingen. Det är förväntat beteende. Jag tror att det är besvarat här på forumet när förra hel-uppdateringen av watchos kom.

  • Medlem
  • 2021-09-24 12:48

Det var jag som ställde frågan förra gången också. Försökte göra på samma sätt denna gången också. Men den tappade parkopplingen under uppdateringen. Provade igen att nollställa och välja uppdatera och nu fungerar det. Vet inte vad jag gjort rätt…

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-09-24 12:58

Aha, du menar en ren förbindelse mellan mobil och klocka! Nu förstår jag bättre. Fick för mig att du menade parningen. Ok. Nu har allt klarnat.

1
Bevaka tråden