Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya skal/fodral för din iPhone 13 Mini / Standard / Max

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har precis fått hem min iPhone 13 Pro och funderar på vilket skal/fodral jag ska köpa.
Finns egentligen fyra alternativ:
- Apples läderskal
- Apples silikonskal
- Nudient V3 skal
- iDeal of Swedens plånboksfodral

Jag föredrar att ha plånboksfodral i väskan, men tar av det (magnetiskt) när jag är hemma och använder bara skalet. Har haft ideal de senaste åren och är nöjd men är sugen på ett annat skal.
Vet ni om Apples eller Nudients magsafe-skal kan fästas i ideals fodral?

Annars har jag läst en del dåliga recensioner om Nutrients skal så är nog mest inne på Apples egna isåfall, läste här att det gula läderfodralet blir smutsigt så det går bort, men älskar läder. Är tveksam till silikonskalet men det har läckra färger!

Har ni lite uppdaterade tips till mig? TACK!

Senast redigerat 2021-09-27 17:46
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-09-27 17:41
Ursprungligen av musicat82:

Hej!
Jag har precis fått hem min iPhone 13 Pro och funderar på vilket skal/fodral jag ska köpa.
Finns egentligen fyra alternativ:
- Apples läderskal
- Apples silikonskal
- Nudient V3 skal
- iDeal of Swedens plånboksfodral

Jag föredrar att ha plånboksfodral i väskan, men tar av det (magnetiskt) när jag är hemma och använder bara skalet. Har haft ideal de senaste åren och är nöjd men är sugen på ett annat skal.
Vet ni om Apples eller Nudients magsafe-skal kan fästas i ideals fodral?

Annars har jag läst en del dåliga recensioner om Nutrients skal så är nog mest inne på Apples egna isåfall, läste här att det gula läderfodralet blir smutsigt så det går bort, men älskar läder. Är tveksam till silikonskalet men det har läckra färger!

Har ni lite uppdaterade tips till mig? TACK!

Jag tror jag försvarade Apples Califoniagula skal här ovan, men det blev väldigt sunkigt. Så jag har köpt ett nytt med samma färg..??. Men är man mer ekonomisk kan jag inte rekommendera det. Dock är det extremt snyggt. Jag har även ett silikon i rött. Det är väldigt bra. Inte sladdrigt, men den lite klibbiga ytan vill jag inte ha på kontoret eller om jag går på restaurang, men hemma funkar det. Lite som shorts..?. Så vill man ha ett skal så är mitt råd ett läderskal från Apple som är mörkt eller sadelbrunt.

Senast redigerat 2021-09-27 19:51
Ursprungligen av xms67:

Jag tror jag försvarade Apples Califoniagula skal här ovan, men det blev väldigt sunkigt. Så jag har köpt ett nytt med samma färg..??. Men är man mer ekonomisk kan jag inte rekommendera det. Dock är det extremt snyggt. Jag har även ett silikon. Det är väldigt bra. Inte sladdrigt, men den lite klibbiga ytan vill jag inte ha på kontoret eller om jag gåt på restaurang, men hemma funkar det. Lite som shorts..?. Så vill man ha ett skal så är mitt råd ett läderskal från Apple som är mörkt eller sadelbrunt.

Tusen tack för ditt svar!

Jag har beställt en svart Otterbox Symmetry Plus (Kjell & Company)
till min iPhone 13 Mini, men finns till de andra modellerna också.

Verkar relativt slimmat för ett Otterbox skal och har MagSafe funktionen. Rätt dyr 399 kr, men ändå billigare än Apples orginalskal.

Senast redigerat 2021-09-27 19:34
  • Medlem
  • Boston
  • 2021-09-29 13:16

Jag gillar inte skal men köpte ett Nudient v3 till min iPhone 13. Gillar hur tunt det är och passformen. Sen får vi se hur väl det håller över tid men frugan hade en kupong så det kostade bara 200 spänn.

  • Medlem
  • 2021-09-29 14:22

Kör också med Nudient v3 till pro 13, hade Nudient v2 till min XS innan. Tycker det funkar bra, fast gillade v2 bättre (Det hade egna "knappar" istället för hål). Tycker Apples läderskal är för tjocka.

  • Medlem
  • Boston
  • 2021-09-29 14:51
Ursprungligen av garda:

Kör också med Nudient v3 till pro 13, hade Nudient v2 till min XS innan. Tycker det funkar bra, fast gillade v2 bättre (Det hade egna "knappar" istället för hål). Tycker Apples läderskal är för tjocka.

Hål för knapparna känns helt ok så långt tycker jag. Inte svårt att trycka på knapparna samtidigt som det förhindrar oavsiktliga knapptryckningar.

Lite skeptisk till att det har en 'läpp' i nederkant där man ju sveper upp hela tiden, men det kanske mest är en vanesak.

  • Medlem
  • 2021-09-29 16:16
Ursprungligen av Gurra:

Hål för knapparna känns helt ok så långt tycker jag. Inte svårt att trycka på knapparna samtidigt som det förhindrar oavsiktliga knapptryckningar.

Lite skeptisk till att det har en 'läpp' i nederkant där man ju sveper upp hela tiden, men det kanske mest är en vanesak.

Kanten nere är inget jag tänkt på...
Sen är det mest när jag höjer och sänker ljudet genom jeansen det är lite svårare utan "egna" knappar

Tack för era svar, ni som bara har skal, har ni skydd på glaset? Jag vill inte ha det då jag tycker det tar bort känslan på skärmen…

Ursprungligen av musicat82:

Tack för era svar, ni som bara har skal, har ni skydd på glaset? Jag vill inte ha det då jag tycker det tar bort känslan på skärmen…

Jag har inte glasskydd. Men jag är försiktig med mobilen, har den i en separat jackficka utan nycklar etc..

1
Bevaka tråden