Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fylla på ett iTunes US-konto…

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2021-10-12 15:19

Har ett gammalt amerikanskt "iTunes-konto" dvs icloud-ID med dagens benämning och är sugen på att köpa alla säsonger av en TV-serie som inte går att hitta legalt. Vill minnas att jag köpte ett gift card på eBay ursprungligen för att ha lite kapital där men det var länge sedan: hur gör man smartast 2021?

På kontot finns en fakead gatuadress och inget registrerat betalningsmedel - misstänker att jag inte kan registrera ett svenskt kort där eftersom det inte kommer att matcha gatuadressen… men hur är det med virtuella kort tro? Eller är det gift cards alltjämnt som är lättaste sättet?

  • Medlem
  • Boston
  • 2021-10-13 11:04
Ursprungligen av Wiberg:

Har ett gammalt amerikanskt "iTunes-konto" dvs icloud-ID med dagens benämning och är sugen på att köpa alla säsonger av en TV-serie som inte går att hitta legalt. Vill minnas att jag köpte ett gift card på eBay ursprungligen för att ha lite kapital där men det var länge sedan: hur gör man smartast 2021?

På kontot finns en fakead gatuadress och inget registrerat betalningsmedel - misstänker att jag inte kan registrera ett svenskt kort där eftersom det inte kommer att matcha gatuadressen… men hur är det med virtuella kort tro? Eller är det gift cards alltjämnt som är lättaste sättet?

Det var ett tag sen jag gjorde det men då var det gift cards som gällde. Virtuellt kreditkort borde fungera men jag har aldrig provat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-10-16 13:59

Har ett sånt konto.
Köpte Kojak i våras och köpte iTunes gift-card från eBay det funka bra.

1
Bevaka tråden