Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra mus till Mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • ISS
  • 2021-10-23 21:52

Jag behöver en bra mus till min Mac.

Apples egna = funktionella men inte bekväma eller ergonomiska (för mig).

Min referens för en perfekt mus är MX500 från Logitech.

Jag har kvar min MX500 men med Big Sur så fungerar inte mycket mer än vänster- och högerklick samt scroll. Övriga knappar är döda. Och, för den som undrar, så har jag försökt med obegripliga USB Overdrive och tips från Logitech (installera ditt och datt samt joxa i Terminal) utan att få musens samtliga knappar att fungera.

Mitt hopp är nu till er.

Jag önskar en mus som har:

  • vanligt klick

  • högerklick

  • scroll

  • extra knappar som jag själv kan använda för att exv bläddra mellan aktiva skrivbord

Tillägg: musen får gärna vara med kabel.
Trådlösa saker är bra ibland, men då det gäller en mus så ser jag gärna att den har direktkontakt via kabel.

Ursprungligen av M37:

…så har jag försökt med obegripliga USB Overdrive och tips från Logitech...

Använd SteerMouse i stället. Enligt min erfarenhet mycket bättre än USB Overdrive.
https://plentycom.jp/en/steermouse/index.html

Eventuellt kan BetterTouchTool också fungera. Jättebra till styrplattor/trackpads, men jag har inte testat det med möss.
https://folivora.ai/

Ursprungligen av M37:

...extra knappar som jag själv kan använda...

Du kommer inte att hitta någon mus som klarar detta utan tilläggsprogram.

Senast redigerat 2021-10-24 12:40
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-10-24 09:36
Ursprungligen av M37:

Jag behöver en bra mus till min Mac.

Apples egna = funktionella men inte bekväma eller ergonomiska (för mig).

Min referens för en perfekt mus är MX500 från Logitech.

Jag har kvar min MX500 men med Big Sur så fungerar inte mycket mer än vänster- och högerklick samt scroll. Övriga knappar är döda. Och, för den som undrar, så har jag försökt med obegripliga USB Overdrive och tips från Logitech (installera ditt och datt samt joxa i Terminal) utan att få musens samtliga knappar att fungera.

Mitt hopp är nu till er.

Jag önskar en mus som har:

  • vanligt klick

  • högerklick

  • scroll

  • extra knappar som jag själv kan använda för att exv bläddra mellan aktiva skrivbord

Tillägg: musen får gärna vara med kabel.
Trådlösa saker är bra ibland, men då det gäller en mus så ser jag gärna att den har direktkontakt via kabel.

Även om den här inte riktigt passar in på det du verkar söka efter så har den allt du vill med råge och är troligen den absolut bästa mus du kan tänka dig. Vill du köra med sladd kan du avstå från att dra ur sladden, annars räcker batteriet sjukt länge.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5184666

Logitech MX Master 3.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2021-10-25 13:53
Ursprungligen av watdafuq:

Logitech MX Master 3.

Håller med helt och hållet och speciellt i kombination med Logitechs MX Master Keys tangentbord om man har flera datorer.

  • Medlem
  • 2021-10-25 14:18
Ursprungligen av andste:

Håller med helt och hållet och speciellt i kombination med Logitechs MX Master Keys tangentbord om man har flera datorer.

Håller med, det är så jag har det. Smidigt när jag jobbar hemma med jobb-PCn inkopplad och bara byta till Macen.

  • Medlem
  • ISS
  • 2021-10-26 12:05

Tack för alla tips.

SteerMouse gjorde vad jag önskade, så jag kör på den lösningen till ny mus behövs.

1
Bevaka tråden