Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Länsförsäkringar lanserar Apple Pay i höst

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har ännu en bank bekräftat att de kommer att ansluta sig till Apples kontaktlösa Apple Pay.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2021-04-23 17:06

Halleluja!

Och så sent om i december var det "en modell som vi inte kan ställa oss bakom..." och "inga planer..."

Länssäkringar om Apple Pay

Jag tror inte att modellen har ändrats så mycket sedan dess men jag kan ha fel

PS: Ja, jag är långsint även om det inte gäller mig

  • Medlem
  • 2021-04-23 19:46

SEB blir alltmer ensamma kvar på kanten men verkar inte bry sig ändå. Själv lämnade jag SEB för en månad sedan efter att ha varit kund i många år. Deras pinsamma behandling av kundernas vädjan i snart 4 år hoppas jag resulterar i att fler lämnar.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2021-04-26 14:20

Jag lämnade SEB till fördel för Länsförsäkringar i samband med husbygge förra året.

Det är alltid trevligt när bankerna ansluter sig till sådana här efterfrågade tjänster, men jag personligen kommer inte byta till Apple Watch förrän Apple släpper en klocka som har betydligt bättre batteritid.

Kör Fitbit Versa 2 sedan snart ett år tillbaka. Fitbit Pay fungerar ypperligt med klockan (LF har haft stöd för detta sedan jag bytte till dem). Den mäter syresättningsnivå, har stegräknare, pulsmätning, massor av förinställda träningspass, mäter kalorier m.m. samt har en batteritid på ungefär en vecka. Finns dessutom en hel del bra appar, även om jag gissar att App Store till Apple Watch är bättre. Men i det stora hela tycker jag att Fitbit har mycket mer klocka för pengarna.

Nu är det upp till bevis för Apple att lansera en klocka som har lika fantastisk batteritid som deras Mac:ar. Då kanske jag kan tänka mig att byta klocka. Tröskeln dit har ju i och med LF:s nyhet blivit lägre, men nu hänger det på Apple

Minst 3-4 dygns batteritid, så kan jag överväga en Apple Watch.

Oavsett vad, trevlig nyhet från Länsförsäkringar.

Ämnet här är Apple Pay och Länsförsäkringar. /Moderator

Snackade med Länsförsäkringar Skåne i deras Facebook-chatt i fredags om denna nyhet, och frågade om Apple Pay-lansering i höst var officiellt och länkade till 99mac:s nyhet. "Caroline" svarade då att det inte fanns någon ny information och kunde inte bekräfta något.

Därefter pratade jag med en personlig kontakt på Länsförsäkringar (vi håller på att flytta till dem) och hon bekräftade att det kommer: "Har inte mer information än att lansering sker i höst just nu, men det var efterlängtat!"

Så lite dubbla budskap men det låter troligt att det är på väg.

Det var på tiden! Nu slipper jag gå omvägen med ett extra konto på Handelsbanken!

Skickade ett meddelande till kontorschefen på min ort, och fick detta:

"Tack för ditt meddelande!

Vi har fått en indikation om att lösningen är nära så det kan vara aktuellt till hösten 2021."

Hurra, äntligen! Nu slipper en omvägen och fördröjningen via Klarna!

  • Medlem
  • 2021-07-19 13:55

Nya bud! ?

Jag såg en frågor och svar-hemsida där det stod så här:

”Det pågår diskussioner löpande med aktörer på marknaden, men idag kan vi inte ge besked om eller när vi ansluter oss till Apple Pay.”

https://www.lansforsakringar.se/alvsborg/priv...

Så då frågade jag via mejl, och fick det bekräftat, trots att jag hänvisade till trådens artikel:

”Det stämmer, vi vet tyvärr inte ännu om eller när Apple Pay lanseras hos Länsförsäkringar.”

Länsförsäkringar Skåne via Messenger:

”Vi vet att Apple Pay är mycket efterfrågat av våra kunder. Det finns för närvarande ingen ny information vi kan kommunicera. Om det blir aktuellt med Apple Pay så kommunicerar vi det i våra kanaler.”

Djäkligt surt om det inte kommer! ?

Senast redigerat 2021-07-19 14:45
  • Medlem
  • 2021-07-31 12:36
Ursprungligen av Alix:

Nya bud! ?

Jag såg en frågor och svar-hemsida där det stod så här:

”Det pågår diskussioner löpande med aktörer på marknaden, men idag kan vi inte ge besked om eller när vi ansluter oss till Apple Pay.”

https://www.lansforsakringar.se/alvsborg/priv...

Så då frågade jag via mejl, och fick det bekräftat, trots att jag hänvisade till trådens artikel:

”Det stämmer, vi vet tyvärr inte ännu om eller när Apple Pay lanseras hos Länsförsäkringar.”

Länsförsäkringar Skåne via Messenger:

”Vi vet att Apple Pay är mycket efterfrågat av våra kunder. Det finns för närvarande ingen ny information vi kan kommunicera. Om det blir aktuellt med Apple Pay så kommunicerar vi det i våra kanaler.”

Djäkligt surt om det inte kommer! ?

Inte så konstigt egentligen. Det finns ofta hårda regler om vad man får och inte får yppa under förhandlingar och istället för att säga för mycket så väljer man att kommunicera den neutrala vägen.

  • Medlem
  • 2021-07-31 18:58
Ursprungligen av Vesto:

Inte så konstigt egentligen. Det finns ofta hårda regler om vad man får och inte får yppa under förhandlingar och istället för att säga för mycket så väljer man att kommunicera den neutrala vägen.

Poängen är att detta ska ställas mot det Länsförsäkringar Skåne skrev på Facebook om att Apple Pay skulle lanseras i höst. Annars förstår jag att förhandlingar är hemlighetsfulla.

En efter en tvingas dom krypa till korset... fattar bara inte att dom stretar emot så ihärdigt först, tror dom att dom kan slippa eller har dom bara stofiler i styrelserna som inte alls hänger med?

Faktiskt så bryr jag mig inte, skaffa Klarna tidigt och det har jag inte ångrat en sekund, och numer har jag Apple Pay även på Sparbankskortet som reserv.

  • Medlem
  • 2021-08-02 18:10
Ursprungligen av CekariYH:

En efter en tvingas dom krypa till korset... fattar bara inte att dom stretar emot så ihärdigt först, tror dom att dom kan slippa eller har dom bara stofiler i styrelserna som inte alls hänger med?

Faktiskt så bryr jag mig inte, skaffa Klarna tidigt och det har jag inte ångrat en sekund, och numer har jag Apple Pay även på Sparbankskortet som reserv.

SEB stretar emot så mycket dom orkar trots kunderna vädjan dag ut och dag in. Det är pinsamt att se en bank av den storleken som minsann inte tänker ge efter för vad deras kunder vill ha.

Någon som hört mer om det här?

  • Medlem
  • 2021-10-22 17:29
Ursprungligen av breather:

Någon som hört mer om det här?

Jag frågade och fick detta svar:

Ursprungligen av Alix:

Jag frågade och fick detta svar:

Tack. Spännande:)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2021-10-25 09:15

Fick detta som svar den 20/10 när jag frågade:

edit: känns som att de inte riktigt är överens vad de ska säga till oss kunder, eller om de ens vet när/om de ska lansera det..

  • Medlem
  • 2021-10-25 09:37
Ursprungligen av junx:

Fick detta som svar den 20/10 när jag frågade: https://i.imgur.com/HVXIvIZ.jpg

edit: känns som att de inte riktigt är överens vad de ska säga till oss kunder, eller om de ens vet när/om de ska lansera det..

Och då var det ändå LF Skåne som från början gick ut med att Pay skulle komma! ?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2021-10-25 09:38
Ursprungligen av Alix:

Och då var det ändå LF Skåne som från början gick ut med att Pay skulle komma! ?

Ja, precis! Fattar inte vad de håller på med där ibland.

Lite mer "info:"

21 oktober, mejl med min lokala kontakt på Länsförsäkringar Skåne:
Jag: "Har du hört nåt nytt om när Länsförsäkringar ska få Apple Pay?"
Länsförsäkringar: "tyvärr inte ännu, men vi hoppas på när som helst."

Tråd i Messenger med Länsförsäkringar Skåne. Jag låter lite störd här, vilket är korrekt.

Lanserat!

Nu är Apple Pay lanserat hos Länsförsäkringar!

EDIT: https://www.lansforsakringar.se/skane/privat/...

Senast redigerat 2021-11-16 09:45
Ursprungligen av Lightivity:

Nu är Apple Pay lanserat hos Länsförsäkringar!

YES! Sweet. På tiden

Hurra!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2021-11-16 13:59

Perfekt! Satt idag och titta på att köpa mig en Watch i julklapp till mig själv så kommer denna nyheten lägligt.

  • Medlem
  • 2021-11-17 10:40

Äntligen! Har ansökt nu, hoppas processen går fort.

1
Bevaka tråden