Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köper ni AppleCare+?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-09-15 12:37

Hur gör ni när ni köper telefoner/klockor osv?

2000kr för AppleCare+ med iPhone X. Det känns mycket dyrt men samtidigt tryggt att ha.

Senast redigerat 2017-09-15 12:56

Köper aldrig extra försäkring på något, jag har en hemförsäkring.
Aldrig behövt använda dock.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-15 14:43

Köpte det till min ipad pro och beställde med klockan.
Kommer nog köpa till nästa telefon med.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-15 18:41
Ursprungligen av Json_81:

Köpte det till min ipad pro och beställde med klockan.
Kommer nog köpa till nästa telefon med.

Vet inte om reglerna har ändrats, men till min 7+ tog jag AC+. Kostade 1700 för en mobil som gick loss på 11000kr. Har använt det en gång då jag fick en liten spricka i skärmen. Bytet gick supermidigt med leverans till dörren. Kostade 250kr. Så ett displaybyte gick loss på 1950. Hade jag inte haft AC hade det kostat 2200kr.
Jag brukar rekommendera att skippa AC, fastän jag tog det själv. Och du ser ju hur det "sparade" mig 250kr.

Gör en liten kalkyl. Brukar du ha sönder saker och ting, eller är du superförsiktig? Kolla hur din hemförsäkring täcker oavsiktliga skador, vad går självrisken på? Värdeminsking?
Om din nya mobil går sönder, har du råd med reparation eller att ersätta den med en ny?
Glöm inte att AC inte täcker förlust/stöld.

Hittade en intressant sak om Applecare, att den kan överföras till nya enheter.
Idag är det vanligt att man kan få en ny telefon efter ett år, tex som Telenor Change, då är det smidigt om ens dyra Applecare kan flyta med till den nya luren.

Behöver dock vara samma typ av produkt serie, max ett byte och inom 30 dagar.

Har jag fattat rätt, någon som har provat?

https://support.apple.com/sv-se/HT202712

Stämmer

Det stämmer.Fick flytta 2 apple care från 2 iphone jag nyligen sålt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-05-18 19:55

Jag har köpt AC några gånger vid köp av MBP, men har aldrig behövt nyttja den. Apple gör bra hårdvara och jag har i princip aldrig haft strul med mina apple-prylar. Den enda gång jag fick problem så var det så allvarligt att Apple täckte det ändå när AC gått ut, det var ett MBP batteri som svällt upp.

Det kan även nämnas att AC kan föras över till ny ägare. Men det är väl standard? AV är väl bunden till produkten? Hur som, när jag köpte en MBP med tid kvar på AC så ringde jag till Apple och adderade mitt namn till AC.

Jag kör med Smartbuy hos mStore så där ingår AppleCare ?

Väcker en gammal tråd.

Jag skall beställa en MBP 14 och funderer på att lägga till AC+, eller inte.

Låt säga att jag råkade knäcka skärmen och tar det på hemförsäkring.
Visst kommer försäkringsbolag att höja min premier för nästa år?

Ursprungligen av StevenSteven:

Väcker en gammal tråd.

Jag skall beställa en MBP 14 och funderer på att lägga till AC+, eller inte.

Låt säga att jag råkade knäcka skärmen och tar det på hemförsäkring.
Visst kommer försäkringsbolag att höja min premier för nästa år?

Har ingen aning om försäkringsbolagen kommer höja din premie, om du utnyttjar din hemförsäkring. Dock så köper jag alltid AC+, då det är väldigt skönt att få en bekymmersfri hantering om något skulle hända ens dyra Apple prylar. Behövs i princip bara en olycka, så har försäkringen betalat sig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2021-11-30 11:23

De har inte höjt premien för mej vid en trasig/utbytt laptop (TryggHansa).

Tack för svaren alla!
Jag har bestämt mig för att inte köpa AC+. Tycker hemförsäkringen ger tillräckligt bra skydd.

1
Bevaka tråden