Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microchip MPLAB och PIC-programmering

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-09-19 11:30

Jag försöker få igång Microchip's IDE MPLAB på VirtualPC på min PB. Installerar OK, men jag får inte kontakt med själva programmeraren (använder MPLAB ICD 2 med USB).
Någon som försökt och lyckats?

(eller finns det överhuvud taget någon på 99mac som grejat med PIC-programmering?)

Visst finns det de som programmerat PIC här. Gjorde en kommunikatonslösning för TCPI/IP över GPRS till en stackars liten PIC. Dock lade jag ner projektet med att försöka få igång utvecklingsmiljön på min Mac. Lånade en PC...

Vore trevligt att höra om du får det att fungera bra.

/fredrik

  • Medlem
  • 2003-09-19 14:11

Det trista är att det verkar som om själva USB-kopplingen inne i MPLAB inte fungerar. VPC hittar dosan när jag kopplar in den och Windows fantastiska "install new hardware"-guide drar igång. Drivrutinen installeras OK, men sedan hittar inte MPLAB dosan.
I VPC's USB-settings finns den också med, och den går att välja som en enhet som skan vara tillgänglig för VPC. Men om jag kryssar i rutan, klickar OK och sedan går in igen i USB Settings är krysset borta.

Jag får så mycket skit av mina (PC)kollegor -"Jag visste väl att det skulle bli så här med den där macen". Jag ger inte upp! Nästa försök blir att köra skiten på en PC och använda VNC...

1
Bevaka tråden