- REP
- Medlem ●
- Uppsala
Skrevs ursprungligen av REP
Ni som drabbas har väl dual ?
Min dual MDD 867 fungerar med 10.2.8 men inte min QS 933.
Skrevs ursprungligen av Clas
Verkar som om det är en del olika fel som uppträder hos olika användare, eller?
Någon mer som fått problem med Nyckelringen efter uppdateringen?
Jo, det verkar så - och nyckelringen brukar ju "fråga om" efter "varje" uppgradering...
Är pref och periodic och prebind provat?
Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Finns det någon skillnad mellan de som drabbats och vi som inte drabbat? För egen del så sparar jag praktiskt taget alltid filen till skrivbordet och installerar den vägen - har alla ni som drabbats använd Software Update denna gången ?
Nädå, jag uppdaterade via software update, det gick finfint.
Det är nog så att det mer beror på viss hårdvara och om man gjort en massa hack a´la transparent dock etc.
Skrevs ursprungligen av Pär
Jo, det verkar så - och nyckelringen brukar ju "fråga om" efter "varje" uppgradering...
Är pref och periodic och prebind provat?
Jo, men bara en gång väl? Nu frågar den och jag accepterar, men får frågan nästa gång igen.
Prebind har jag gjort. Vad är pref och periodic? Jag har kört Cocktails script, är det det du menar?
Periodic - underhållet (daily, weekly etc)
Pref - kasta/flytta 'pref-filen'
Minns inte detaljer (och skall iväg på öl nu) men sök lite här på 99
Nope... Inget av det fungerar...
Någon mer som har en iBook 700 och har uppgraderat?
Skrevs ursprungligen av Clas
Nope... Inget av det fungerar...
Någon mer som har en iBook 700 och har uppgraderat?
Jag körde in uppgraderingen på min 700 och fick nyckelringsfrågan i både mail och safari (körde ja-ja, klick-klick) och allt fungerade som innan uppdateringen fast kanske lite snabbare!?
Körde uppdateringen på två datorer:
BlåVit G3 (rev 2) med uppdaterad processor (600 MHz) och HD-kort/Bluetooth/BBB-Internetanslutning m.m.
Fungerar perfekt med ett undantag; OS 9 har lagt av helt.
iMac DV 500 MHz med Telia ISDN.
Fungerar felfritt.
Har ännu inte vågat uppdatera min stora arbetshäst på jobbet; en G4 1 MHz Dual...
Kanske man skall ta det lite cool...
:rolleyes:
Skrevs ursprungligen av Clavius
Har ännu inte vågat uppdatera min stora arbetshäst på jobbet; en G4 1 MHz Dual...
Kanske man skall ta det lite cool...
:rolleyes:
Tråkigt att höra att den ställt till problem (jag fick också problem, med min dual 450), men det enda bra med detta är att du inte _kan_ uppgradera din arbetshäst, för uppgraderingen är närmligen nere (apple tog bort den, pga problemen), och när den nya uppdateringen kommer lär de inte bli något problem tror jag.
Men det var inte nätanslutningen utan en "jätteterminal"
Något mysko i den (skärmkort)?
Helt standard förutom en extra hårddisk. GF 4mx.
Skrevs ursprungligen av jobruce
Upptäkte precis en ny bra grej med nya uppgraderingen. Loggar man ut och lämnar programmen på så är alla Apples egna program fortfarande igång då man loggar på igen. Lite som det kommer bli i Panther med andra ord.
Nu pratar du i nattmössan tror jag. Detta fungerar ej under 10.2.8
Jag upplever något väldigt konstigt, la in 10.2.8 igår och fick bara massa problem, så jag formaterade och installerade 10.2.4 igen, nu har däremot mitt batteri halverat sin tid. Precis som många rapporterat när dom kör med 10.2.8, men jag kör ju 10.2.4 nu, någon som vet hur man typ "resettar" nått så den blir normal igen?? får kanske 1h 40min efter full laddning med kraftigt strömsparande inställt.
Hittade en annan variant på problemlösning i 10.2.8 på Macintouch :
From: Robert M. Rhode
Subject: Updates killing DHCP, BOOTP, etc.
After updating to Mac OS X 10.2.8 on my 500 Mhz powerbook, I ran into the same problem that occured when I update(d) using using Airport 3.1.1 several weeks ago It appears to be identical to the problem that so many are having right now. The network connection is lost because DHCP option is missing from the network preference pane as is BOOTP and other tabs. Nothing shows up in the Network Overview portion of the Sytem Profiler other than flag and ethernet address (previous times it may have been completely blank).
In my case: rolling back to an older AppleGMACEthernet.kext version does not work, nor does removing the /var/db/NetworkInterfaces.xml, /var/db/SystemConfiguration/preferences.xml, & /var/db/SystemConfiguration/com.apple.airport.preferences.xml
What does work for me but I have absolutely no idea why (any suggestions?) was what recommended somewhere a while ago (however, I can't now find it!!) for this problem which has cropped up repeatedly and over several software updates is to remove:
/System/Library/SystemConfiguration/Apple80211Monitor.bundle
and reboot.
Again I don't know what I'm doing (!), but it works and I haven't noticed any bad side effects. Would some expert please chime in and tell us what's going on?
I hope this helps, be careful, be sure to back-up, your mileage may vary, good luck....
Kanske det hjälper nån?
Thomas
Samma här med batteri-tid-angivelse, det verkar precis som om tiden halverats.. Knas??? Hur ska man fixa detta?
Skrevs ursprungligen av strofse
Jag upplever något väldigt konstigt, la in 10.2.8 igår och fick bara massa problem, ... mitt batteri halverat sin tid. Precis som många rapporterat när dom kör med 10.2.8, ... någon som vet hur man typ "resettar" nått så den blir normal igen?? får kanske 1h 40min efter full laddning med kraftigt strömsparande inställt.
Skrevs ursprungligen av speedy
Samma här med batteri, det verkar precis som om tiden halverats! Hur jävla dåligt är det då??? Hur ska man fixa detta?
Min strömmätare på iBooken rapporterade 2:40 ungefär, men stod trots det på konstant i närmare sex timmar. Inget har förändrats. Snarare har det blivit bättre.
Om man låter datorn vara igång tills den går i vila, så kalibreras batteriet.
Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Finns det någon skillnad mellan de som drabbats och vi som inte drabbat? För egen del så sparar jag praktiskt taget alltid filen till skrivbordet och installerar den vägen - har alla ni som drabbats använd Software Update denna gången ?
Jag uppdaterade min iBook 800 från 10.2.6 till 10.2.8 via Programuppdatering och allting fungerar bra.
Skrevs ursprungligen av speedy
Samma här med batteri, det verkar precis som om tiden halverats! Hur jävla dåligt är det då??? Hur ska man fixa detta?
Har tiden halverats på riktigt eller bara angivelsen av tiden? Som stfm skriver och som det påpekats tidigare i tråden så verkar batteritiden vara lika bra som innan, det bara anges fel. Så ta det lilla lugna va?
Hehe, guess I got a little carried away there... Klart datorn inte slukar dubbelt med ström helt plötsligt, det vore ju inte en så bra uppdatering. Det som är knas är den återstående tidsangivelsen. Alltså, min dator har varit på batteri nu i snart 30 minuter och klockan har sjunkit med 9 minuter skulle jag tro. Men om kalibreras vid vila återstår att se! (återkommer om 5 minuter...)
Skrevs ursprungligen av stfm
...Om man låter datorn vara igång tills den går i vila, så kalibreras batteriet.
Nja, det stämde inte riktigt på min powerbook iaf, det var ju synd. Stör mig faktiskt rätt mycket på att inte kunna se hur lång tid det är kvar. Känns iofs som om det inte skulle vara alltför svårt för apple att fixa, om det nu visar sig att det tydligen drabbat rätt så många.
Uppdaterade min Cube och har inte haft några problem med den.
Däremote fungerade updaten överhuvud taget inte på 400Mhz G4 Powerbook. När jag försöker reparera diskbehörigheterna på min Lombard så får skärmen konstiga färger och kort därpå kraschar datorn. Samma sak gäller när jag använder program som behöver mycket minne. Datorn kraschar och den enda lösningen är att ta ta utt ett av RAM sticken. Då fungerar datorn som den har gjort den senaste tiden. Utan problem.
Har oxå fått en kernel panic när jag väckte datorn från sov modus. Kernel Panicen såg ut some den gjorde i OS X 10.1 och inte som den ska i Jaguar.
//Rob