Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Skrevs ursprungligen av Rajje OS X kräver inte alls 512 MB RAM. Alla OS X-versioner kräver minst 128 MB RAM.
Fast det är klart att det är bäst att ha 512 MB, det har jag själv.
Varför säljs inte alla macar med endast 128 mb i så fall?Om det inte behövs mer.
Jag har bara 128 MB i min iBook (det är för att den är lånad) och så jobbigt är det inte tycker jag. Märker inte det på något särskilt stort sätt.
Men jag är ju van vid en iMac G3/350...
Skrevs ursprungligen av Rajje Jag har bara 128 MB i min iBook (det är för att den är lånad) och så jobbigt är det inte tycker jag. Märker inte det på något särskilt stort sätt.
Testa att starta några tunga program samtidigt som du ordbehandlar eller nått. Din hårddisk kommer genast att börja låta som den värsta skrachpartyt och du hinner nog fika både en och två gånger innan datorn är klar.
OSX har mycket större minneskrav än OS9.
Apple vill bara vara vänliga och försöka framstå att det går hur bra som helst.
Det är faktiskt sant att det är fungerar så bra.
Men om ni vill har piggare dator så är minne absolut måste. Ta 512 MB eller som jag helst använder 1 GB minne.
Skillnaden mellan 128 och 512 är stort.
Men skillnaden mellan 512 och 1 GB är nästan inte stort, bara vid riktigt tunga program kan avslöja.
Skrevs ursprungligen av Fredric är det inte lite skumt att dom levererar de flesta av sina maskiner med 256mb,, när OSX nästan kräver 512mb
Hey, var glad för att Apple inte stoppar i mer minne! Med tanke på de priser Apple tar ut för sina minnen, alltså. Köp minnet på annat håll som Macoteket, PowerPC eller någon annan ÅF. Då sparar du *mycket* pengar jämfört att köpa det från Apple.
Citat:
Skrevs ursprungligen av Rajje Jag har bara 128 MB i min iBook (det är för att den är lånad) och så jobbigt är det inte tycker jag. Märker inte det på något särskilt stort sätt.
Men jag är ju van vid en iMac G3/350...
Jag körde min iBook 800 på endast 128 MB i en hel dag innan jag fick mina 512 extra från PowerPC och jag lovar dig; det är *stor* skillnad.
Skrevs ursprungligen av Snoopy Kräver Panther >,< eller lika mycket minne som Jaguar?
Har beställt en PB 12" och funderar hur mycket men skall utöka minnet med.
Även om Panther är i beta så kanske det går att bilda sig en uppfattning.
Enda sättet att bilda sig en uppfattning är väl att installera Panther på en dator med lite minne.
Jag kör en sen "seed" av den på en PB 17" med 1 gig RAM. Det går som smort.