Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vika BootX filer behövs för att kunna boota i OS X??

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-15 17:37

Efter att ha haft ett problem tidigare med att boota min G3 så funderade jag över vilka filer de har på tex Norton cd som tillåter den att boota direkt från CD. System skivan som OS X kom med är ju densamma.
Jag skulle vilja ta de nödvändiga filerna, kopiera dem så att jag kan använda dem för att boota med i framtiden. Syftet är också att veta vilka filer det är så att man bara kan ta ur dessa när en ny modell kommer ut så att man slipper bygga en hel image bara för det.
Vad jag vet måste man väl börja med att kopiera BootX file in system/library/core services och sedan fortsätta med bootx.bootinfo. bootx.xcoff i usr/standalone/ppc.
Längre än så har jag inte kommit och jag undrar om någon kan hjälpa mig lite ytterligare.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-08-15 19:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Tobias
Efter att ha haft ett problem tidigare med att boota min G3 så funderade jag över vilka filer de har på tex Norton cd som tillåter den att boota direkt från CD. System skivan som OS X kom med är ju densamma.
Jag skulle vilja ta de nödvändiga filerna, kopiera dem så att jag kan använda dem för att boota med i framtiden. Syftet är också att veta vilka filer det är så att man bara kan ta ur dessa när en ny modell kommer ut så att man slipper bygga en hel image bara för det.
Vad jag vet måste man väl börja med att kopiera BootX file in system/library/core services och sedan fortsätta med bootx.bootinfo. bootx.xcoff i usr/standalone/ppc.
Längre än så har jag inte kommit och jag undrar om någon kan hjälpa mig lite ytterligare.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15196

väldigt bra program

• Oregistrerad
  • 2003-08-18 18:35

Ja BootCd är ett bra program men jag var mer ute efter att försöka ta reda på vilka bitar i OS X som krävs för att så att säga välsigna system mappen.
Boot X i System/Library är ju en men sedan finns det ju en hel del till för att det skall funka.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-29 08:16

Nagon som gjort en Boot CD pa 10.2.7 ? Jag far det inte att
funka med Boot CD namligen..

// kimmo

• Medlem
  • 2003-09-29 12:51

Kika lite på denna sida ,jag tror dock det bara funkar 10.1

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-29 14:42

Fick det att funka med 10.2.7 nu efter lite pill. Funkar med BootCD om man valjer att inte inkludera nagra program av nagon anledning.

// kimmo

1
Bevaka tråden