Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Tidning liknande Cap&Design

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2003-09-30 15:53

På Danska iofs.

http://www.entermag.dk/

Skulle vara kul om Capen fick lite konkurrens. Inte för att den är dålig men det skulle vara kul med lite alternativ.

  • Medlem
  • 2003-10-03 13:42

Eh? Den är ju dansk. Engelsk litteratur får väl ses som större konkurrenter.

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Eh? Den är ju dansk. Engelsk litteratur får väl ses som större konkurrenter.

Jag syftade inte på den danska tidningen utan mer i största allmänhet. Skulle önska fler svenska tidningar om grafisk design o dy.

  • Medlem
  • 2003-10-03 14:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Sigemo
Jag syftade inte på den danska tidningen utan mer i största allmänhet. Skulle önska fler svenska tidningar om grafisk design o dy.

Tja... jag vet inte, det är ju en ganska liten branch. Jag tycker Cap funkar som ett bra komplement till utländsk litteratur. Iofs är Cap extremt kommersiella, och en mer konstnärlig tidning skulle kanske vara kul. Men det finns ju en del sånt också.

CAP känns lite stel ibland också… jag vet inte… Ibland känns det som att den bara är till för folk med minst 10 år i branschen… Kanske den är också. Skulle behövas en tidning som fokuserar på cool och snygg design, kanske… Som ett komplement till CAPs fokusering på ändamålsenlighet… Eller är jag ute och cyklar?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
CAP känns lite stel ibland också… jag vet inte… Ibland känns det som att den bara är till för folk med minst 10 år i branschen… Kanske den är också. Skulle behövas en tidning som fokuserar på cool och snygg design, kanske… Som ett komplement till CAPs fokusering på ändamålsenlighet… Eller är jag ute och cyklar?

cool o snygg design som inte fokuserar på ändamålsenlighet är konst och hör nog inte hemma i capen.

Tyvärr är den på "danska"...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Sigemo
cool o snygg design som inte fokuserar på ändamålsenlighet är konst och hör nog inte hemma i capen.

Nån slags designkonsttidning då. Det är ju skillnad på vanlig konstig konst och konst som finns till för att vara snygg.

  • Avstängd
  • 2003-10-06 10:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Nån slags designkonsttidning då. Det är ju skillnad på vanlig konstig konst och konst som finns till för att vara snygg.

Kan du S E konst ?

1
Bevaka tråden