Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stämma Apple pga 1.2.8 ??

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-06 09:54

Ja, det skulle vara fint om det gick stämma Apple på grund av följande

Jag använder "Kom-ihåg-lappar" dagligen, hade en del info angående fakturering, tider osv på en Kom-ihåg-lapp i Osx.

Nu när jag uppgraderat till 1.2.8 så är denna borta! Jag kommer inte ihåg allt som stod där... det kan komma att kosta mig pengar på sikt, om jag har otur.

Vad göra?

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-06 09:58

Ta fram din backup som du gjorde innan uppgraderingen.

• Oregistrerad
  • 2003-10-06 09:59

"Vad göra?"

- Aldrig uppgradera / modifiera en dator i kritisk arbetssituation med en uppgradering du inte ännu läst om / fått verifierad.

- Alltid ta backup på all kritisk data - a l l t i d .

- Läs det finstilta som medföljer Apples uppgraderingspaket & operativsystem i allmänhet - så är jag säker på att de skyddar sig mot alla möjligheter till stämningar. "Your Apple warranty does not cover"... eller dylikt.

Jag använder inte komihåg-lapparna, men varför skriver Apple över StickiesDatabase? Det bör de väl inte göra? Apple har varit rejält klantiga med 10.2.8

• Oregistrerad
  • 2003-10-06 10:12

Ok... backup, jaja...

• Medlem
  • London
  • 2003-10-06 10:33

Dessutom är det en tråkig utveckling att fundera på en stämning så fort något går fel. Vi vet ju hur fint det funkar i USA...

Men men, har du tur kanske du kan stämma dom i USA och få 100 miljarder i skadestånd.

Mina kom ihåg lappar finns kvar efter uppdateringen. Så det är bara att ta backup i fortsättningen eller bita i det sura äpplet.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-06 10:42

Mina med...

Citat:

Skrevs ursprungligen av En svensk tiger
Mina kom ihåg lappar finns kvar efter uppdateringen. Så det är bara att ta backup i fortsättningen eller bita i det sura äpplet.

Höhö! Den var bra!

• Medlem
  • Jönköping
  • 2003-10-06 11:04

"real men never backup, they just cry..."

• Oregistrerad
  • 2003-10-06 11:42

Jag ska stämma Apple och alla jag känner... funderar på att stämma Arla också, ska bara komma på en orsak till det.

För er som inte förstod det så är jag inte allvarlig när jag pratar om stämning. Jag är bara sur för det som inträffat.

real men never backup, they remember what they wrote.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-06 11:52

Det är ingen som tvingar en att uppdatera så fort en uppdatering finns tillänglig. Praxis är väl att vänta några veckor och se om det finns några buggar.

• Medlem
  • 2003-10-06 12:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Det är ingen som tvingar en att uppdatera så fort en uppdatering finns tillänglig. Praxis är väl att vänta några veckor och se om det finns några buggar.

Om alla väntar, kan ingen upptäcka buggarna.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-06 12:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke W

real men never remember...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-06 13:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Om alla väntar, kan ingen upptäcka buggarna.

Jag uppdaterar så fort det finns möjlighet...

Real men seeks thrills in life!

Oj!!! Stackare! Komihåglapparna sparar jag också viktig info i, mkt smidigare än filer på HD:n, och jag har förlorat dem ett par ggr. Ändå fortsätter jag. Kanske skulle börja använda Mail.app till scratchnoteprogram..?

Don't fix it if aint broke... :/

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Oj!!! Stackare! Komihåglapparna sparar jag också viktig info i, mkt smidigare än filer på HD:n, och jag har förlorat dem ett par ggr. Ändå fortsätter jag. Kanske skulle börja använda Mail.app till scratchnoteprogram..?

Kanske bäst att använda icke-Appleprogram till sånt.

Jag gillar Notational Velocity. Udda interfejs, men praktiskt. Gratis.

Jag tycker ändå det är ett jäkla sätt att skriva över StickiesDatabase. Korkad installer?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke W

Hehe ja visst är det så!

/Stefan

• Oregistrerad
  • 2003-10-07 05:05

Mina komihåg lappar år oxå kvar efter 10.2.8 uppdateringen. Måste vara något annat.

Vänta tills Panther kommer och tömmer hela din hem mapp när datorn kraschar. Det blir roligt.

//Rob

• Medlem
  • Kungälv
  • 2003-10-07 08:05

När revisorn bad om att få se bokföringen så hämtade reklammannen en skokartong.

(sann historia från Göteborg för 15 år sedan)

Mitt tips: Byt skor först när bokslutet är klart.

1
Bevaka tråden