Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Limewire är sämst!

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-09 00:32

Vill bara säga att limewire är något av det sämsta program jag varit med om. Trots att jag känt mig lite lurad av allt förbannat snack om fildelning så kan jag inte låta bli att skratta. Limewire är ett patetiskt och tråkigt, långsamt och fattigt skitprogram. Har inte rymdåldern kommit närmare än så här så kan vi lika gärna använda oss av brevduvor - det går liksom snabbare.

Då har du inte provat Neo! Det är tusen gånger sämre än Limewire. Brevduvor är rena rama hi-tech i jämförelse med Neo.

/M

*ROTFL!!!*

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-09 01:51
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
*ROTFL!!!*

????

• Oregistrerad
  • 2002-10-09 02:31

"ROTFL", is geek for "Rolling On The Floor Laughing".

Men appropå fildelning, har ni testat Direct Connect-klienten? Den ser gräslig ut, är lite buggig, men när den väl funkar så gör den sitt jobb utmärkt.

Ge den en chans.

/Fredrik

• Oregistrerad
  • 2002-10-09 13:52

det startas i snitt en tråd om dagen om JAVA dc och fildelningporgram till mac.. kanske folk kunde lära sig att titta igenom forumet innan dom postar nåt som varit uppe allt för många gånger

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: leo:
det startas i snitt en tråd om dagen om JAVA dc och fildelningporgram till mac.. kanske folk kunde lära sig att titta igenom forumet innan dom postar nåt som varit uppe allt för många gånger

You wish... Det händer verkligen hela tiden tyvärr. Och om man kommenterar det så blir en del bara irriterade.

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-09 14:14

Adrian B skriver visst också om samma saker hela tiden. Tycker mig läst hans inlägg flera gånger tidigare.
Poängen med 99mac kan ju knappast vara att forumet endast skall vara en sökmotor (med en "levande sökmotor" som dirigerar runt oss...) där man endast söker och finner. Då kan vi lika gärna skapa ett "problemregister" och ett "livstilsregister". Då slipper vi ju alla inlägg som påminner om gamla inlägg!
Det behövs heller inga nya medlemmar som kommer med dumma och naiva frågor; det är bara att läsa gamla och bokförda inlägg. Jättebra!

[ 09 Oktober 2002, 14:19: Meddelandet ändrat av: PJW ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PJW:

Citat:

*ROTFL!!!*

????

Jag skrattade bara åt Martins inlägg efter din första fråga i tråden

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-09 16:05
Citat:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PJW:

Citat:

*ROTFL!!!*

????

Jag skrattade bara åt Martins inlägg efter din första fråga i tråden

Tjing!

tror inte jag ska försöka mig på att testa Neo. Jag lyckades ladda hem en extremt lång mpg-fil om punkare i Taiwan (!!!), via Limewire, men den gick givetvis inte att öppna. Grr!!!

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2002-10-10 14:11

Och då frågar man sig självklart om det är någon som har testat eDonkey och dess MacOS X-variant (CocoDonkey ovanpå mlDonkey). För jag kommer nästan fram, men lyckas inte hitta något med sökkommandot.

Jag använder mig av en intressant dock simpel lösning:

Remote Desktop till en Windows XP Pro-dator, som kör Direct Connect. Nedladdningsmappen på pcn har jag sen mountad på min Macs skrivbord. Detta lokalt förstås, så Remote Dekstop går snabbt. Nästan som att köra DC på Macen.

[ 10 Oktober 2002, 19:03: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Jag använder mig av en intressant dock simpel lösning:
Remote Desktop till en Windows XP Pro-dator, som kör Direct Connect. Nedladdningsmappen på pcn har jag sen mountad på min Macs skrivbord. Detta lokalt förstås, så Remote Dekstop går snabbt. Nästan som att köra DC på Macen.

Du det där är fusk
Kom tillbaka när du lärt dig reglerna

Aquisition ska du köra. Gnutella klient det med. Fast i Cocoa. Släng Limewire.

det vore intressant att se hur många inlägg det skulle finnas här om det fanns tvång på att skriva unika inlägg...

är det inte dags att vänja sig vid upprepningar?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Aquisition ska du köra. Gnutella klient det med. Fast i Cocoa. Släng Limewire.

OK. Och var hittar jag det?

Hittade det på download.com såklart. Dumt att bara fråga innan man ens kollat. Är bara så jäkla besviken på att det sen Napster försvann inte har kommit ett enda bra fildelningsprogram för Mac hittills. Men - tro det eller ej - Acquisition var faktiskt riktigt bra! tack för tipset Chris, det får duga så länge iaf.
/Gustav

Köp skivor istället för att klaga på att du inte kan hitta olaglig musik.

Nej, det tänker jag inte göra. Jag vill ladda ner gratis musik från Internet och skiter stort i om alla skivbolagen i hela världen går i konkurs eller om artisterna blir utfattiga på kuppen.
/Gustav

Oj, vilken humanist...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Köp skivor istället för att klaga på att du inte kan hitta olaglig musik.

Well, visst. OM det fannas någon affär som har Beniemans "No mama no cry"

Vilket det knappast finns.

Sen är det inte olagligt att LADDA ner. Däremot att lägga upp

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Well, visst. OM det fannas någon affär som har Beniemans "No mama no cry"

Vilket det knappast finns.

Sen är det inte olagligt att LADDA ner. Däremot att lägga upp

Hör av dig till hans skivbolag.

Det finns ett antal sätt att se det där med huruvida det är olagligt att lägga upp <-> ladda hem.

Dags för ett fiktivt exempel:
Om jag snor en lastbil med öl och ställer den i skogen och medlemmarna på 99mac sen får hämta hur mycket gratis öl av mig ni vill - vem är mest kriminell i lagens ögon?

Kommer ni undan straff om vi åker dit?

[ 15 Oktober 2002, 16:29: Meddelandet ändrat av: Andersson ]

Bra idé!

1
Bevaka tråden