Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk rättstavning i office v. X

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur får man Rättstavning i Office v. X att rätta på svenska? Någon hä som vet detta?

Gå in under menyn verktyg, välj språk, markera svenska och klicka på "ändra standard"

• Oregistrerad
  • 2002-03-12 00:10

OM du har engelska office vX så måste du installera dette extra via value pack.

Var får man tag i detta "value pack". Finns det att ladda ner på Microsofts siodr?

Ligger på CDn ... Den har du väl?

Ehhh...självklart, men jag har tappat bort den. Senast jag såg den lekte min son med den och nu är den väck. Finns det ingen annan stans man kan hitta det på?

Hmm.... har ni hört den förut?

Tror inte den finns någon annanstans än på CD:n. Du kan väl leta lite på Microsofts Macsektion.

Om man har svensk Office 2001, borde man inte kunna använda dess lexikon till v.X....Någon som provat...?

• Oregistrerad
  • 2002-03-13 00:10
Citat:

Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Om man har svensk Office 2001, borde man inte kunna använda dess lexikon till v.X....Någon som provat...?

Jag själv har bara testat att skyffla lexikon, etc mellan olika språk i Office 2001 - de näradöden upplevelserna gör att jag ställer mig väldigt tveksam till att labba med 2001 <-> X jippon. Men visst, jag kan ju ha fel

tviksamt om man skall lanna med microsoft över huvud taget

Jag testade i en beta version av v. X att ta lexikonen från 2001, fick det inte att fungera.
Jag är tämligen säker på att de inte går att få tag på, på något annat (ärligt) sätt än via original CD;n - Value Pack.

• Oregistrerad
  • 2002-03-19 23:56

Hmm… det kan inte vara så att den finns på trial versionen av office vX då?

värt ett försök iallafall… större sannorlikhet än 2001:an.

Ahh..Hittade CD:n i allt bråte under trappen. Där slänger han allt. Har installerat value pack:et och nu fungerar rättstavningen på svenska.

1
Bevaka tråden