Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Outlook Express / 9.2.2

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sprang på världens skummaste grej igår. Kan det vara jag som är helt dum?

Beställt en ny PB G4 550 till en kund. Allt var frid & fröjd, hon skulle köra 9.2.2. Jag installerar en extra 256a, och kör in Återställningsskivorna som brukligt. Slängde sen allt Mac OS X från disken.

Installerar hennes program, och lägger in kontouppgifter i medföljande Outlook Express 5.0.2. Det funkar att ta emot mail, men att skicka går inte! Direkt när man trycker Sänd eller Skicka och ta emot allt, kommer en dialog upp med: "Det finns inte tillräckligt med ledigt minne. Fel -108"

Den kommer på 2 hundradelar, datorn hinner alltså inte ens gå ut på nätverkskortet. Så det handlar om nåt i programmet. Jag tilldelar hur mycket minne som helst, ingen skillnad. Tar bort alla möjliga programinställningar, provar med att ta bort identitesmappen, och skapa nytt konto från scratch, har virtuellt minne på / av. Lägger upp mitt eget konto men samma sak.

Till slut blir jag förbannad och installerar Entourage från Office 2001. Exakt samma meddelande kommer upp även i Entourage!!

Provar med Eudora och det funkar utmärkt. Men det vill hon inte köra med... (Har även installerat Outlook Express 5.0.3, men ingen skillnad)

Någon?

Två fix som diskuterats på microsoft.public.internet.outlookexpress.mac , utöver de du beskriver, är att:

• Kontrollera och ordna till så att det bara finns en uppsättning text encodings.

• Uppdatera AirPort basstation om den används.

Båda dessa har rapporterats fungera när "inget annat" hjälpt.

//Mikael

Tycker du ska övertala henne att inte köra Outlook istället

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-13 12:10

Eudora Pro är mitt favoritmailprogram!
Mycket kompetent.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Mikael Svensson:
Två fix som diskuterats på microsoft.public.internet.outlookexpress.mac , utöver de du beskriver, är att:
[list][*]Kontrollera och ordna till så att det bara finns en uppsättning text encodings.

//Mikael

Jepp! Det funkade när jag tog bort de svenska filerna... Många fina problem som har uppstått pga dom där textkodarna...

Tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden