Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FrameMaker, går långsamt då jag öppnar en sida med bilder!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

någon säkert känner till detta problem. Mycket tacksam för din hjälp.

Då jag öppnar en sida i FrameMaker med skissar i tre dimentioner, t ex en maskinstruktur, kommer bilden upp en linje i taget, ibland tar nästan en minut. Min utrustning är Mac G4 800Mhz QS med 512Mb minne. Jag tror detta skulle räcka för att arbeta med sådana bilder som finns i en manual. Men jag misstänker att jag skulle behöva installera ett grafikkort som Radeon.

Jag vet ej varför bilder visas så långsamt och hur kag kan lösa detta problem.
Någon som arbetar med ritningar eller skissar känner till detta orsak och lösningsmetod.

Tack på förhand

från Tokyo

• Medlem
  • 2003-10-15 00:27

Det var visserligen ett tag sen jag jobbade i FrameMaker på mac, men jag har för mej att Frame inte var för snabb när det gällde att rita upp bilder. Jag höll mest på med små TIFF-bilder i måttlig upplösning (sådär en 150 dpi) men nog pausade Frame några sekunder innan bilden dök upp på min G4/400.

Var är det för filformat på bilderna? "Skisser i 3D" låter som om det skulle kunna kräva en del datorkraft för att rendera... Är det lika långsamt om du använder andra bildformat?

1
Bevaka tråden